arrow_drop_up arrow_drop_down

Gratis 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'

Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten.
28 augustus 2012 
in Geld

Waar doe je het allemaal voor?

Veel therapeuten en coaches zijn met hun praktijk begonnen omdat ze graag andere mensen willen helpen genezen, ontwikkelen of verbeteren.De motivatie om anderen te helpen, is voor hen de drijvende kracht om zichzelf doorlopend te scholen en hun dienstverlening te verbeteren. En als het tegenzit gaan ze toch door en overwinnen ze de hindernissen.

Kun je een klant daadwerkelijk helpen, dan voel je dat je zinvol bezig bent. Je geniet ervan dat je klant een beter leven heeft gekregen en zijn/haar problemen opgelost heeft. Help jij je klanten graag, maar denk je toch: “Is dit nu alles?”.

Ogenschijnlijk doe je alles wat je het liefste doet. Je kunt al je talenten in je werk inzetten. Je ontwikkelt jezelf voortdurend door je steeds in je vak bij te scholen. Je bent continue je dienstverlening aan het verbeteren voor je klanten. Je krijgt waardering van je klanten en je ziet dat ze vooruitgaan. Het geeft je werkelijk voldoening om anderen te helpen. Maar ergens knaagt er iets, ergens mis je iets. Maar wat is dat dan?

Ieder mens komt op aarde om een taak te vervullen. Dat kan een hele grote taak zijn die veel maatschappelijk aanzien oplevert. Zoals honger en armoede de wereld uitbannen. Maar het kan ook een hele ‘bescheiden’ taak zijn, zoals kinderen leren niet op hun nagels te bijten. Jouw levensopdracht is uniek voor jou. Die levensopdracht is jou gegeven omdat die NU het beste bij jouw ontwikkeling aansluit. Vaak is het iets heel anders dan jij in gedachten hebt. Hoewel je heel zinvol werk doet, kan dit toch niet in overeenstemming zijn met je levensopdracht. En dáár komt het ‘Is dit nu alles’ gevoel vandaan. Jouw intuïtie geeft je het signaal, dat je jouw levensopdracht nog niet voldoende ruimte in je leven hebt gegeven.

Nu vraag je jezelf natuurlijk af: wat is mijn levensopdracht dan?

Het antwoord op deze vraag kun je vinden door naar je intuïtie te luisteren. Je levensopdracht ligt op het gebied van je ziel. Omdat jouw intuïtie het zintuig van jouw ziel is, kun je jouw levensopdracht dus ook met je intuïtie waarnemen. Het belangrijkste is dat je jezelf durft te vragen wat je levensopdracht is. En dat je open staat voor het antwoord, wat dat antwoord ook moge zijn. Ken je eenmaal je levensopdracht, dan heb je richting, focus en zingeving in alles wat je doet. Je denkt niet meer: ‘Is dit alles’. Je denkt daarentegen: ‘Dit is waar ik voor geboren ben, dit is de werkelijke reden dat ik op aarde ben. Alles wat ik meemaak heeft een diepere bedoeling en draagt er aan bij om mijn levenstaak te vervullen’.

Als je jouw levensopdracht weet, kun je ook jouw praktijk daar mee in overeenstemming brengen. Waarschijnlijk zal je dan nog steeds andere mensen helpen, maar wellicht op een heel ander gebied dan je eerst deed. Of doe je het op een compleet andere manier.

Ben je benieuwd naar jouw levensopdracht? Lees dan in de volgende Hart en Ziel Marketing tips hoe je op een simpele en praktische manier je intuïtie in kunt zetten. Zodat je meer duidelijkheid krijgt over jouw levensopdracht.

© 2015 – Hart en Ziel Marketing – Annie Massop – Alle rechten voorbehouden
Wil je dit artikel gebruiken in een nieuwsbrief, website of tijdschrift? Graag! MITS je de volgende informatie bij het artikel vermeldt met een werkende link naar de genoemde website:’Door Annie Massop van Hart en Ziel Marketing. Ga naar www.hartenzielmarketing.nl en vraag daar het gratis E-boekje ‘De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf’ aan.
Over de schrijver
Jet Mosselman
Door

Jet Mosselman

op 29 August 2012

Bedankt voor het stellen van de vraag, Annie! Het gaf mij meteen inspiratie voor een artikel dat op mijn vakgebied van toepassing is. Hartelijke groet, Jet Jet! Home Styling

Annie
Door

Annie

op 30 August 2012

Fijn Jet, dat mijn artikel zo inspirerend werkt! Ben heel benieuwd naar jouw artikel!

Inge van Olst
Door

Inge van Olst

op 2 September 2012

Ik heb een oude klant benaderd met de vraag of een van de foto’s die ik van haar had gemaakt mocht gebruiken voor een folder voor een andere klant. Deze oude klant reageerde enthousiast en heeft toen meteen een nieuwe afspraak gemaakt voor maken van een nieuwe foto. De afdruk wordt betaald door de nieuwe klant als dank. Het werkt dus! Die zomer tip van jou in mijn achterhoofd… nu komt het niet vaak voor dat mensen in mijn vak terugkomen, maar ik ga dit vaker doen als ik het wat rustiger heb. Dank je wel voor de tip! Inge van Olst, www.clickingimages.eu

Annie
Door

Annie

op 2 September 2012

Hallo Inge, Goed om te horen dat mijn tips je zo helpen! Hartelijke groeten, Annie

Margo Riphagen
Door

Margo Riphagen

op 2 September 2012

Dank je wel Annie, ziet er leuk uit en eigenlijk ben ik al op de manier bezig zoals jij beschrijft, dus dat is motiverend om door te gaan. Met vriendelijke groet Margo Riphagen www.margoscreatievepraktijk.nl

Annie
Door

Annie

op 2 September 2012

Hallo Margot, Fijn dat dit artikel je bevestigt dat je al goed bezig bent! En dat het je motiveert om verder te gaan. Hartelijke groeten, Annie

Reactie plaatsen

We gebruiken cookies