Gratis Boek 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'

Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten (pdf).
50%
Meld je aan voor mijn nieuwsbrief
en ontvang De 5 Geheimen Van Een Bloeiend Bedrijf als cadeau!
Gratis Download
11 september 2012 
in Geld
3 min. leestijd

Hoe vind je jouw levensopdracht?

De vorige keer schreef ik in het artikel ‘Waar doe je het allemaal voor?’ over het feit dat – ondanks dat je zinvol werk doet – je toch het gevoel kunt hebben iets te missen in je werk. Ergens knaagt er iets. Je denkt: “Is dit nu alles”? Dat gevoel kan er op wijzen dat je niet in overeenstemming met je levensopdracht werkt.  Want ieder mens heeft een taak op aarde te vervullen. En als je die taak niet voldoende erkent en uitvoert, kan het gaan wringen bij je.

Hoe kun je meer duidelijkheid krijgen over je levensopdracht?

Een goede manier is om je intuïtie in te zetten. Je intuïtie is het zintuig van je ziel. Met je intuïtie kan je dus ook je levensopdracht waarnemen. Hoe zet je jouw intuïtie in om meer informatie over je levensopdracht te krijgen? Het belangrijkste is dat je jezelf durft te vragen wat je levensopdracht is. En dat je open staat voor het antwoord, wat dat antwoord ook moge zijn. Stel jezelf een aantal malen per dag de vraag “Wat is mijn levensopdracht?”.  Als je er de gelegenheid voor hebt, zeg de vraag dan hardop. Op deze manier geef je je geest de instructie zich met deze vraag bezig te houden.

Hou gedurende een week een dagboek bij.

Noteer daarin je dromen, je gevoelens, opmerkelijke of ongewone gebeurtenissen. En alles waarvan jij voelt dat het met deze vraag te maken heeft. Zelfs als je het rationeel niet begrijpt. Vat het begrip dagboek breed op, je hebt meer zintuigen dan je ogen. Noteer dus ook ervaringen van je andere zintuigen: wat hoor je, voel je, ruik je of proef je, wat met deze vraag te maken heeft. Hoor je bijvoorbeeld een liedje dat je associeert met je vraag, noteer dat dan. Laat de vraag en het dagboek nu een aantal dagen rusten. Je hebt jouw geest in je vraag ‘gedrenkt’. Nu is je intuïtie aan de beurt en die heeft rust en stilte nodig om haar werk doen.

Na de rustperiode ga je met je vraag en de informatie uit je dagboek aan de slag.

Wat valt er op, komen er bepaalde thema’s naar voren? Luister naar je gevoelens. Wanneer wordt jij heel emotioneel? Wat ontroert je?  Durf op je ‘weten’ te vertrouwen. Wat weet je, hoewel je het niet kunt beredeneren? Wees er op bedacht dat het antwoord op een niet-rationele manier tot je kan komen. We zijn gewend aan de taal van onze ratio: woorden en gedachten. Maar de ziel spreekt in beelden, symbolen, metaforen en gevoelens. Het antwoord kan in je dromen gegeven worden of in een meditatie. Soms zijn het schijnbaar toevallige situaties die een patroon vormen.

Hou er ook rekening mee dat het antwoord pas later kan komen.

Intuïtie laat zich niet commanderen, je kunt alleen maar de goede omstandigheden voor je intuïtie creëren. Soms komt het antwoord onmiddellijk, maar het kan ook maanden duren (voor sommige nog langer) voor het je volledig duidelijk is. Wil je nog meer weten over je levensopdracht, dan kun je de oefening van tijd tot tijd herhalen. Op die manier gaat de vraag steeds meer bij je leven en zal je steeds meer relevante informatie krijgen. Ook al ken je jouw levensopdracht nog niet in detail, toch kun je al met de verkregen informatie wijzigingen in je leven en werk aanbrengen. En zo meer rust en zingeving in je leven brengen. Als je uiteindelijk geheel volgens je levensopdracht werkt, merk je dat je in alles wat je doet, focus, richting en zingeving ervaart. Dán heb je compleet invulling gegeven aan jouw taak op aarde en draag je bij aan een mooiere en meer harmonieuze wereld.

Hoe is dat voor jou? Mis je iets in je werk, schuurt er iets? Of voel je dat je volledig in overeenstemming met je levensopdracht werkt?

© 2015 – Hart en Ziel Marketing – Annie Massop – Alle rechten voorbehouden
Wil je dit artikel gebruiken in een nieuwsbrief, website of tijdschrift? Graag! MITS je de volgende informatie bij het artikel vermeldt met een werkende link naar de genoemde website:’Door Annie Massop van Hart en Ziel Marketing. Ga naar www.hartenzielmarketing.nl en vraag daar het gratis E-boekje ‘De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf‘ aan.

Over de schrijver
Reactie plaatsen