‘Zucht…’ zeggen mijn klanten vaak als ze een bericht voor Facebook willen maken. Want op hun eerdere berichten komen geen reacties. Hun berichten worden niet gedeeld. Er komen geen likes.
Ze zeggen: “Waarvoor zou ik al die moeite doen als er toch niemand reageert? Waarom zou ik überhaupt op Facebook zitten als ik er geen klanten mee krijgt? Voor mij werkt Facebook niet!”
Maak jij dat ook mee? Werkt Facebook niet voor jou?
Dat kan echt anders! Lees hier hoe je stap voor stap, intuïtief een populair Facebook bericht maakt:
- Ga naar buiten in de natuur, het mag ook een park zijn. Neem blanco papier, viltstiften (of kleurpotloden) en een pen mee.
- Stel je jouw cliënt voor op zijn aller-aller-ellendigst.
- Voel de diepste pijn die jouw cliënt heeft.
- Kijk rond, luister en voel. Wat in de natuur kan jouw klant hoop geven, wat geeft jouw cliënt inspiratie of moed? Laat het antwoord intuïtief naar je toe komen. Je hoeft er niet over na te denken, alles wat je voelt is goed.
- Teken het antwoord op een velletje papier. Het hoeft geen kunstwerk te zijn, het gaat om het vastleggen van de energie.
- Noteer je associaties bij die positieve energie, laat die ook intuïtief bij je naar boven komen.
- Je bent nog steeds in de natuur. Pak een nieuw velletje papier en maak met de woorden van je associaties zoveel mogelijk zinnen. Laat ze gewoon ontstaan, denk er niet over na! Het hoeft ook nog geen perfect Nederlands te zijn, je bent aan het spelen!
- Ga naar huis, laat alles een dag rusten. Mocht je nog iets te binnen schieten, noteer het dan bij je tekening en associaties.
- De volgende dag maak je jouw Facebookbericht.
- Kies uit de zinnen die je gisteren intuïtief hebt gemaakt de zin uit waar je als vanzelf naar toegetrokken wordt.
- Kun je niet kiezen? Knip iedere zin uit, vouw de strookjes papier dicht en kies blind het strookje papier uit waar je het meeste positieve energie bij voelt.
- Zoek daarna een plaatje dat past bij je uitgekozen zin.
- Maak een mooi plaatje voor je Facebookbericht met je uitgekozen zin. Weet je niet hoe je een plaatje voor Facebook maakt? Lees dan het artikel Mooie plaatjes voor Facebook, Twitter en…
- Plaats je bericht op Facebook.
Waarom wordt dit bericht populair? Mensen zitten op Facebook voor ontspanning, contact met anderen en voor inspiratie. Met zo’n soort bericht spreek je jouw (potentiële) klanten aan op hun grootste problemen, problemen waar ze de hele dag last van hebben. Je biedt ze met jouw bericht troost, bemoediging en perspectief.
Welk Facebookbericht heb jij intuïtief gemaakt met de tips uit dit artikel? Deel* het hieronder en ik geef jouw bericht én je pagina een like! Die heb je dan alvast te pakken! * Scroll even naar het einde van dit artikel om te lezen hoe je jouw bericht deelt.
Geef je ook een like aan de anderen die gereageerd hebben? Zo helpen we elkaar!
Wil jij nog meer manieren leren om intuïtief populaire Facebook berichten te maken en zo meer klanten te krijgen?
Doe dan mee aan de Hart en Ziel Marketing Academie. Je leert niet alleen hoe je met Facebook klanten krijgt, maar ook hoe je je favoriete klant bepaalt, hoe je je website, blog en nieuwsbrief schrijft. Linkedin heeft geen geheimen meer voor je. Bovendien leer je een webinar geven, een intakegesprek voeren en online trainingen ontwerpen. Alles op een intuitieve en praktische manier. Resultaat: volop klanten en plezier in je marketing!
Is je Facebookbericht nog niet populair?
Krijg je ondanks de vorige stappen nog geen likes en reacties op je Facebookbericht? Wordt je bericht niet gedeeld? Dat kan de volgende oorzaken hebben:
- Je hebt geen goed omschreven klantprofiel. Je weet dus ook niet waar de interesses van jouw klanten liggen en daarom spreekt je bericht niet aan.
- Je weet niet wat de echte urgente problemen van je klanten zijn, daarom triggert jouw bericht niet.
- Je doet niet genoeg om meer volgers te krijgen. Facebook toont je berichten gemiddeld genomen aan 16% van je fans. Heb je bijvoorbeeld 75 volgers dan zien maar 12 mensen jouw bericht. Sommige zeggen zelfs dat je maar 6% van je fans bereikt, in dat geval zien maar 4 tot 5 mensen je bericht!
- Je reageert niet op anderen, je bent alleen maar aan het zenden.
- Je plaatst voornamelijk berichten waarin je je aanbod (of nieuwsbrief) promoot. Dat schrikt af. Bovendien worden berichten met een link minder getoond dan berichten zonder link.
- Je plaats je berichten op tijden dat je volgers niet actief zijn.
- Je onderzoekt niet welke berichten het goed doen en verzuimt meer van dat soort berichten te maken.
- Jouw klanten zitten niet op Facebook!
Is een van de bovenstaande zaken bij jou aan de hand? Besteed daar eerst aandacht aan voor je verder gaat op Facebook. In deze artikelen vind je tips die je daar bij helpen:
- Van de bloemetjes en de bijtjes
- Ontdek je droomklant
- 10 gouden tips om met sociale media meer klanten te krijgen
*Hoe deel je een Facebookbericht in deze blog? Ga naar je bericht in Facebook en klik op de datum/tijd. Bovenin je zoekbalk verschijnt een lange URL (zoiets als dit: https://www.facebook.com/HartenZielMarketing/photos/a.509074625847545.1073741831.430366123718396/744080099013662/?type=1). Dat is de link die je kunt delen.
Arine
op 20 Nov 2014Annie
op 24 Nov 2014Ans
op 21 Nov 2014Annie
op 24 Nov 2014Charlotte
op 04 Dec 2014Annie
op 04 Dec 2014Ria
op 02 Jul 2015Annie Massop
op 03 Jul 2015Suzanne
op 04 Jul 2015Annie Massop
op 05 Jul 2015Suzanne
op 04 Jul 2015