Gratis Boek 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'

Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten (pdf).
50%
Meld je aan voor mijn nieuwsbrief
en ontvang De 5 Geheimen Van Een Bloeiend Bedrijf als cadeau!
Gratis Download
18 november 2014 
5 min. leestijd

‘Zucht…’ zeggen mijn klanten vaak als ze een bericht voor Facebook willen maken. Want op hun eerdere berichten komen geen reacties. Hun berichten worden niet gedeeld. Er komen geen likes.

Ze zeggen: “Waarvoor zou ik al die moeite doen als er toch niemand reageert? Waarom zou ik überhaupt op Facebook zitten als ik er geen klanten mee krijgt? Voor mij werkt Facebook niet!”

Maak jij dat ook mee? Werkt Facebook niet voor jou?

Dat kan echt anders! Lees hier hoe je stap voor stap, intuïtief een populair Facebook bericht maakt:

  • Ga naar buiten in de natuur, het mag ook een park zijn. Neem blanco papier, viltstiften (of kleurpotloden) en een pen mee.
  • Stel je jouw cliënt voor op zijn aller-aller-ellendigst.
  • Voel de diepste pijn die jouw cliënt heeft.
  • Kijk rond, luister en voel. Wat in de natuur kan jouw klant hoop geven, wat geeft jouw cliënt inspiratie of moed? Laat het antwoord intuïtief naar je toe komen. Je hoeft er niet over na te denken, alles wat je voelt is goed.
  • Teken het antwoord op een velletje papier. Het hoeft geen kunstwerk te zijn, het gaat om het vastleggen van de energie.
  • Noteer je associaties bij die positieve energie, laat die ook intuïtief bij je naar boven komen.
  • Je bent nog steeds in de natuur. Pak een nieuw velletje papier en maak met de woorden van je associaties zoveel mogelijk zinnen. Laat ze gewoon ontstaan, denk er niet over na! Het hoeft ook nog geen perfect Nederlands te zijn, je bent aan het spelen!
  • Ga naar huis, laat alles een dag rusten. Mocht je nog iets te binnen schieten, noteer het dan bij je tekening en associaties.
  • De volgende dag maak je jouw Facebookbericht.
  • Kies uit de zinnen die je gisteren intuïtief hebt gemaakt de zin uit waar je als vanzelf naar toegetrokken wordt.
  • Kun je niet kiezen? Knip iedere zin uit, vouw de strookjes papier dicht en kies blind het strookje papier uit waar je het meeste positieve energie bij voelt.
  • Zoek daarna een plaatje dat past bij je uitgekozen zin.
  • Plaats je bericht op Facebook.

Waarom wordt dit bericht populair? Mensen zitten op Facebook voor ontspanning, contact met anderen en voor inspiratie. Met zo’n soort bericht spreek je jouw (potentiële) klanten aan op hun grootste problemen, problemen waar ze de hele dag last van hebben. Je biedt ze met jouw bericht troost, bemoediging en perspectief.

Welk Facebookbericht heb jij intuïtief gemaakt met de tips uit dit artikel? Deel* het hieronder en ik geef jouw bericht én je pagina een like! Die heb je dan alvast te pakken! * Scroll even naar het einde van dit artikel om te lezen hoe je jouw bericht deelt.

Geef je ook een like aan de anderen die gereageerd hebben? Zo helpen we elkaar!

 

Wil jij nog meer manieren leren om intuïtief populaire Facebook berichten te maken en zo meer klanten te krijgen?

Doe dan mee aan de Hart en Ziel Marketing Academie. Je leert niet alleen hoe je met Facebook klanten krijgt, maar ook hoe je je favoriete klant bepaalt, hoe je je website, blog en nieuwsbrief schrijft. Linkedin heeft geen geheimen meer voor je. Bovendien leer je een webinar geven, een intakegesprek voeren en online trainingen ontwerpen. Alles op een intuitieve en praktische manier. Resultaat: volop klanten en plezier in je marketing!

Lees hier meer over de Hart en Ziel Marketing Academie

Is je Facebookbericht nog niet populair?

Krijg je ondanks de vorige stappen nog geen likes en reacties op je Facebookbericht? Wordt je bericht niet gedeeld? Dat kan de volgende oorzaken hebben:

  • Je hebt geen goed omschreven klantprofiel. Je weet dus ook niet waar de interesses van jouw klanten liggen en daarom spreekt je bericht niet aan.
  • Je weet niet wat de echte urgente problemen van je klanten zijn, daarom triggert jouw bericht niet.
  • Je doet niet genoeg om meer volgers te krijgen. Facebook toont je berichten gemiddeld genomen aan 16% van je fans. Heb je bijvoorbeeld 75 volgers dan zien maar 12 mensen jouw bericht. Sommige zeggen zelfs dat je maar 6% van je fans bereikt, in dat geval zien maar 4 tot 5 mensen je bericht!
  • Je reageert niet op anderen, je bent alleen maar aan het zenden.
  • Je plaatst voornamelijk berichten waarin je je aanbod (of nieuwsbrief) promoot. Dat schrikt af. Bovendien worden berichten met een link minder getoond dan berichten zonder link.
  • Je plaats je berichten op tijden dat je volgers niet actief zijn.
  • Je onderzoekt niet welke berichten het goed doen en verzuimt meer van dat soort berichten te maken.
  • Jouw klanten zitten niet op Facebook!

 

Is een van de bovenstaande zaken bij jou aan de hand? Besteed daar eerst aandacht aan voor je verder gaat op Facebook. In deze artikelen vind je tips die je daar bij helpen:

 

*Hoe deel je een Facebookbericht in deze blog? Ga naar je bericht in Facebook en klik op de datum/tijd. Bovenin je zoekbalk verschijnt een lange URL (zoiets als dit:  https://www.facebook.com/HartenZielMarketing/photos/a.509074625847545.1073741831.430366123718396/744080099013662/?type=1). Dat is de link die je kunt delen.

 

© 2015 – Hart en Ziel Marketing – Annie Massop – Alle rechten voorbehouden
Wil je dit artikel gebruiken in een nieuwsbrief, website of tijdschrift? Graag! MITS je de volgende informatie bij het artikel vermeldt met een werkende link naar de genoemde website:’Door Annie Massop van Hart en Ziel Marketing. Ga naar www.hartenzielmarketing.nl en vraag daar het gratis E-boekje ‘De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf’ aan.
Over de schrijver
Arine
Door

Arine

op 20 Nov 2014

Beste Annie, Wat ontzettend leuk wat jij doet! Ik word elke keer weer blij van jouw mailtjes en stuur ze ook altijd door naar een paar van mijn vriendinnen. De manier waarop jij werkt, bevalt mij heel goed (en is niet alleen geschikt voor coaches of therapeuten!). Ik geef samen met een vriendin een cursus intuïtief communiceren met dieren en elke keer als wij voorbereiden doen we dat ook op een intuïtieve manier. Komt eigenlijk op hetzelfde neer als wat jij als tips geeft. Geen idee waarom ik dit meld, maar ik wil je gewoon even laten weten, dat jouw concept (en het onze voor wat betreft de cursus) gewoon werkt. Hartelijke groet, Arine, Cranio Paard en Intuïtief communiceren met dieren

Annie
Door

Annie

op 24 Nov 2014

Wow, dank je Arine! Heel fijn om te horen dat je blij wordt van mijn tips. Ik word weer blij van jouw complimenten!

Ans
Door

Ans

op 21 Nov 2014

Hallo Annie, Mede dank zij jouw tips (hartelijk dank!) heb ik nu een leuke Challenge op facebook Uitrazen EN Uitrusten in de Sintperiode via www.facebook.com/StudioSprankel. Voor ouders/leerkrachten/groepsleiders ed om met hun kinderen te doen. Ik werk voor hoog sensitieve kinderen maar dit is natuurlijk leuk en handig voor alle kinderen. Ik krijg zo veel leuke reacties op deze Challenge! Hoop natuurlijk dat het ook leidt tot meer bekendheid en toeleiden naar mijn product/diensten. Warme geoet Ans Rozendal www.StudioSprankel.info

Annie
Door

Annie

op 24 Nov 2014

Wow, Ans, dat klinkt goed! Mooi dat je zoveel reacties krijgt. Zorg ervoor dat je die mensen op je nieuwsbrief lijst krijgt, schrijf interessante en waardevolle nieuwsbrieven, dan worden ze vanzelf klant.Mijn like heb je inmiddels!

Charlotte
Door

Charlotte

op 04 Dec 2014

Beste Annie, Bedankt voor het webinar en deze tip. Jouw berichtjes komen precies op het goede moment. Als starter "verwacht" ik dat iedereen zit te springen om mijn diensten, maar toch word ik niet gevonden of worden mijn berichten niet "geliked". Ik ga gelijk je tips toepassen. Lieve groet, Charlotte

Annie
Door

Annie

op 04 Dec 2014

Fijn Charlotte, graag gedaan! Ja, herkenbaar dat enthousiasme als starter en dan tot je teleurstelling merken dat niet iedereen je enthousiasme deelt. Gelukkig kun je leren om wél enthousiaste reacties te krijgen, hoop dat je met de tips al een stukje op weg komt. Gr, annie

Ria
Door

Ria

op 02 Jul 2015

Beste Annie, ik wordt blij als ik jouw mailtjes lees. Dit geeft mezelf inspiraratie om nog meer met mijn intuïtie te gaan werken. Ik kom van een Annual Convention van regressietherapeuten terug uit Ierland. Wat een geweldige ervaring, enerverend en inspirerend. Ik ga dit mixen met jouw idee van de natuur. Dank je Annie

Annie Massop
Door

Annie Massop

op 03 Jul 2015

Leuk Ria! Ben heel benieuwd wat daar uit voort komt!

Suzanne
Door

Suzanne

op 04 Jul 2015

Hallo Annie. Ik ben bezig met jouw Facebook cursus en heb mijn pagina gemaakt met jouw adviezen. Super fijn en handig. Ik ben ontzettend blij met je tips. Er is zo veel te vinden over marketing op internet, maar bij jou vind ik oefeningen die zowel praktisch als goed voor mijn ziel zijn. Dank je wel, Suzanne https://www.facebook.com/pages/Bewust-Echtscheiden/482581181908008?pnref=lhc

Annie Massop
Door

Annie Massop

op 05 Jul 2015

Dank je Suzanne! Heb je ook een like gegeven!

Suzanne
Reactie plaatsen