Je hebt een prachtige website en veel geld besteed aan grafisch ontwerp. Of je hebt zelf uren aan het ontwerp geknutseld. Zorgvuldig heb je afbeeldingen gezocht die helemaal jouw sfeer uitstralen. Je familie en vrienden vinden je website heel mooi.
Je websiteteksten zijn gelezen door goede vrienden en familie. Ze zeggen: “Ja, dat ben jij ten voeten uit!” Of “Ja, dit is precies wat je doet, mooi verwoord!”
Je website gaat online, je wacht en wacht en wacht… Maar: je hoort niets, je merkt niets, je krijgt geen enkele reactie. Waar blijven de klanten? Waarom is het zo stil? Voor je gevoel heb je alles gedaan om een goede website te maken. Je hebt geen idee wat je er nog meer aan kan doen. Je voelt je hopeloos.
Bij de meeste coaches en therapeuten ontbreekt de kennis over waar hun potentiële klanten op letten als ze op zoek zijn een dienstverlener. Ze weten niet dat websiteontwerp, mooie plaatjes en de beschrijving van hun coaching/therapie methode weinig tot geen gewicht in de schaal leggen bij de beslissing of een bezoeker klant wordt.
Ga eens in de schoenen van een klant staan. Zou jij klant van me worden omdat ik zulke mooie kleuren op mijn website heb? Zou jij een dienst van me afnemen als je alleen maar zou lezen dat ik met intuïtieve werkvormen werk? Nee hé?
Waar letten bezoekers van je website dan wel op? Ze willen weten of je hen begrijpt, of je hun situatie kent, of je hun urgente probleem kunt oplossen, of je hen kan helpen de ideale situatie te bereiken.
Het is zelfs zo dat de juiste woorden voor bijna 100% bepalen of mensen klant van je worden. Investeer dus vooral in je (commerciële) schrijfvaardigheden en niet in ontwerp, plaatjes en dure websitebouwers.
Lees de teksten van je eigen website eens met de ogen van je klant. Is het duidelijk voor wie deze coach/therapeut werkt? Wordt de situatie van de klant beschreven? Snapt deze coach/therapeut wat het grootste probleem van de klant is? Voelt de klant zich persoonlijk aangesproken? Voelt de klant zich begrepen?
Pas daarna je teksten aan en laat ze lezen door mensen in je doelgroep. Vraag vooral ook niet-klanten, zij staan neutraler tegenover je teksten. Snappen ze wat je zegt? Herkennen ze zichzelf in je teksten? Zouden ze met je in zee gaan?
Een gewetensvraag: wat wil je liever? Een prachtige website die je veel geld heeft gekost waar niemand op af komt óf een website die er minder mooi uitziet, maar waar je wel klanten mee krijgt? Ik zou het wel weten!
Hoe was het om jouw eigen website met de ogen van een klant te lezen?
Reageer hieronder in het reactieveld, je krijgt altijd antwoord.
Meer ondersteuning nodig bij het schrijven van je website? Doe dan mee aan de Hart en Ziel Marketing Academie. Je leert niet alleen je website schrijven, maar ook hoe je je favoriete klant bepaalt, hoe je je nieuwsbrief en blog schrijft. Facebook en Linkedin hebben geen geheimen meer voor je. Bovendien leer je een webinar geven, een intakegesprek voeren en online trainingen ontwerpen. Alles op een intuitieve en praktische manier. Resultaat: volop klanten en plezier in je marketing!
Georgette van Aart
op 27 Aug 2014Annie
op 28 Aug 2014Caroline
op 29 Aug 2014Annie
op 04 Sep 2014Georgette van Aart
op 29 Aug 2014Annie
op 04 Sep 2014Yvette
op 31 Aug 2014Annie
op 04 Sep 2014Manonette
op 02 Sep 2014Annie
op 04 Sep 2014Celien
op 27 Jul 2015Annie Massop
op 28 Jul 2015katrien
op 29 Feb 2016Annie Massop
op 02 Mar 2016Daphne
op 13 Jun 2016Annie Massop
op 14 Jun 2016Elisabeth
op 20 Jun 2016Annie Massop
op 24 Jun 2016