Gratis Boek 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'

Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten (pdf).
50%
Meld je aan voor mijn nieuwsbrief
en ontvang De 5 Geheimen Van Een Bloeiend Bedrijf als cadeau!
Gratis Download
31 juli 2012 
in Geld
2 min. leestijd

Meer klanten nodig? Denk niet na, maar ga voelen!

In onze westerse maatschappij wordt rationeel en logisch denken hooggewaardeerd. Als iets niet wetenschappelijk bewezen is, is het óf niet waar óf het heeft geen waarde. Logisch denken wordt ons al vanaf onze jeugd met de paplepel ingegoten. Eerst nadenken, dan doen. Meten is weten. Gebruik je verstand. Ieder van ons heeft dit vast wel gehoord. Thuis, op school of op het werk.

Van lieverlee zijn we ons verstand voor álle uitdagingen in het leven gaan gebruiken. Dus heb je bedacht welk werk je gaat doen, beredeneer je waar je gaat wonen en met welke mensen je omgaat. In de praktijk merk je echter dat het anders loopt dan je dacht. Je werk put je uit, de buren zijn niet leuk, je voelt je niet thuis bij je vrienden. Terwijl je toch alles zo goed op een rijtje had gezet!

Veel zelfstandig coaches en therapeuten ervaren soortgelijke problemen in hun bedrijf. Ze hadden bedacht om in hun bedrijf met het werk dat ze het liefste doen een goede boterham te verdienen. De realiteit is dat ze weliswaar werk doen wat ze leuk vinden, maar dat ze er niet genoeg mee verdienen. Óf ze verdienen wel genoeg, maar vinden hun werk niet leuk. In het ergste geval hebben ze vervelend werk en te weinig inkomsten.

Hoe komt dat?

De waarheid is dat het voor sommige gebieden in je leven heel nuttig is om je ratio in te zetten. Als je een planning maakt of uit wilt rekenen hoeveel je per maand uitgeeft, is logisch nadenken noodzakelijk. Voor andere gebieden heb je helemaal niets aan je ratio. Kun jij b.v. met je  denken bewijzen waarom je van Italiaans eten houdt en niet van Frans eten? Of waarom je van je partner houdt? Nee toch? Je vindt Italiaans eten gewoon lekker, je houdt van je partner. Dat weet je, dat voel je, zo is het simpelweg.

Ook voor veel gebieden in je marketing kun je beter je gevoel dan je ratio inzetten. De informatie die je van je gevoel krijgt is beter en accurater omdat die  vanuit je hart komt. De eerste stap is om goed te voelen welke marketingkennis bij jou past. Sluit de kennis bij je aan? Wordt de kennis overgebracht op een manier die jou aanspreekt? Wat zegt je intuïtie? Durf vervolgens heel gericht je gevoel in te zetten op alle onderwerpen die belangrijk zijn in je marketing. Sta stil bij wat je voelt, wat zegt je intuïtie over dit specifieke onderwerp? Zo kun je bijvoorbeeld heel gericht je gevoel bij de volgende onderwerpen inzetten: welke  activiteiten vind ik het leukst, met welke klanten werk ik het liefst en met welke problemen help ik mijn klanten graag?

Gebruik je intuïtie ook bij je marktonderzoek.

Luister met gevoel naar je klanten, verplaats je in de klant. Ga echt in de schoenen van de klant staan. Zodat je ontdekt voor welke diensten jouw klanten graag willen betalen. Zet daarna je gevoel in om de meest optimale combinatie te bepalen van wat jij het liefste doet én waar je het meeste geld mee verdient. Neem daar de tijd voor, op een gegeven moment weet je welke combinatie de beste is.

Zó gebruik je jouw gevoel en intuïtie voor je marketing, krijg je alle klanten die je nodig hebt en heb je geen seconde na hoeven denken!

© 2015 – Hart en Ziel Marketing – Annie Massop – Alle rechten voorbehouden
Wil je dit artikel gebruiken in een nieuwsbrief, website of tijdschrift? Graag! MITS je de volgende informatie bij het artikel vermeldt met een werkende link naar de genoemde website:’Door Annie Massop van Hart en Ziel Marketing. Ga naar www.hartenzielmarketing.nl en vraag daar het gratis E-boekje ‘De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf’ aan.

Over de schrijver
Reactie plaatsen