arrow_drop_up arrow_drop_down

Gratis 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'

Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten.
25 februari 2014 

De 3 grootste misverstanden over klanten aantrekken bij spiritueel ondernemers

Ik ken een zelfstandig ondernemer – laten we haar Mia noemen – die sinds twee jaar een healingpraktijk heeft. Ze is intuïtief ingesteld en investeert veel in haar spirituele ontwikkeling. Jammer genoeg ontwikkelt haar bedrijf zich helemaal niet goed. Ze heeft te weinig klanten en te weinig inkomen. Binnen afzienbare tijd zal haar spaargeld op zijn. Ze is hard op zoek naar een baan naast haar bedrijf. Dat is niet eenvoudig, de banen liggen niet voor het oprapen. Haar financiële situatie bezorgt haar letterlijk slapeloze nachten.

.
Toen ik een gesprek met haar had en doorvroeg op haar situatie, hoorde ik een aantal misverstanden. Misverstanden over klanten aantrekken, die haar blokkeren een bloeiend bedrijf te hebben. Misverstanden die haar stress en paniek bezorgen. Misverstanden die ik ook vaak van andere spirituele coaches en therapeuten hoor.

Wat zijn die misverstanden? En wat werkt dan wel? Dit waren de 3 misverstanden die ik van Mia hoorde:

Misverstand 1

Als ik maar genoeg klanten visualiseer en op het universum vertrouw, komen de klanten vanzelf op mijn pad.

Het is inderdaad essentieel dat je binnen in jezelf de energie van voldoende klanten, van een bloeiend bedrijf voelt. Visualiseren, mediteren en vertrouwen op het universum zijn goede manieren die daarbij kunnen helpen. Het misverstand is dat veel coaches en therapeuten denken dat energie voelen voldoende is. Dat is echter niet de realiteit. Ná het voelen is het belangrijk dat je acties in de dagelijkse wereld neemt. Sjamanen zeggen het heel mooi: geef uitvoering aan je dromen.

Wat werkt wel?
Neem als uitgangspunt jouw droom over meer klanten. Zoek bewust naar informatie en hulp die je kunnen helpen je droom uit te laten komen. Zet concrete stappen in de dagelijkse wereld om die klanten ook te krijgen.

Misverstand 2

Ik investeer om beter in mijn vak te worden, dan krijg ik meer klanten.
(Je ziet hier dat misverstanden elkaar kunnen tegenspreken, want nu gaat Mia toch actie nemen om klanten te krijgen.)

Uiteraard is het belangrijk te investeren in je vak en jezelf te verbeteren. Je wilt je klanten immers het beste van het beste geven. Het misverstand is dat veel coaches en therapeuten denken dat klanten aantrekken hetzelfde is als klanten helpen. Helaas is dat niet zo. Klanten aantrekken is een ander proces dan klanten helpen. Je hebt daarom ook andere vaardigheden nodig. Je hebt b.v. kennis nodig over waar klanten op letten als ze een aankoopbeslissing nemen.

Wat werkt wel?
Leer de kennis en vaardigheden om klanten aan te trekken. Zoek een marketingcoach die  je aanspreekt. Zoek naar marketing kennis en vaardigheden die aansluiten bij jouw normen en waarden. Zoek naar een manier van marketing die bij jou en je dienstverlening past.

 

Misverstand 3

Diep in mijn hart voel ik dat geld verdienen slecht is.

Geld verdienen wordt inderdaad heel vaak geassocieerd met ellende. De meeste ellende die in het nieuws komt is terug te voeren op het feit dat geld verdienen boven alles gesteld wordt. Het misverstand is dat therapeuten en coaches denken dat geld de oorzaak van alle ellende is. De waarheid is dat het de mensen zijn die een slechte bedoeling met geld hebben. Geld is in onze maatschappij een neutraal ruilmiddel om goederen en diensten uit te wisselen. Je kunt goed en je kunt slecht met dat ruilmiddel omgaan, die keuze maak je zelf.

Wat werkt wel?
Zie geld als waar het voor bedoeld is: een neutraal ruilmiddel. Accepteer dat je in deze maatschappij leeft, waarin geld het afgesproken ruilmiddel is. Geef je geld bewust uit, doe goed met je geld. Verdien je geld bewust, met het werk dat je het liefste doet. Gun jezelf genoeg inkomen om het leven te leiden dat je graag wilt.

Mia komt uit haar benarde situatie als ze deze 3 misverstanden oplost. Doet ze dat, dan ziet ze geld als een neutraal ruilmiddel. Ze gunt zichzelf een goed inkomen. Ze visualiseert haar droombedrijf en droomklanten. Ze investeert in marketingkennis en vaardigheden die bij haar passen. Met haar droom als leidraad neemt ze alle nodige acties om klanten te krijgen.

Resultaat? Mia heeft genoeg klanten en een bloeiend bedrijf. Ze heeft een goed inkomen en ze slaapt weer rustig. Ze helpt veel meer mensen, waardoor het leven van haar klanten en de wereld er veel beter uitzien.

Meer ondersteuning nodig bij je marketing?

Doe dan mee aan de Hart en Ziel Marketing Academie. Je leert alles wat nodig is om intuïtief klanten aan te trekken, zoals hoe je je favoriete klant bepaalt, hoe je je website, blog en nieuwsbrief schrijft. Facebook en Linkedin hebben geen geheimen meer voor je. Bovendien leer je een webinar geven, een intakegesprek voeren en online trainingen ontwerpen. Alles op een intuitieve en praktische manier. Resultaat: volop klanten en plezier in je marketing!

Lees hier meer over de Hart en Ziel Marketing Academie

 

Ben jij spiritueel ondernemer? Hoe kijk jij tegen klanten krijgen aan? Reageer hier op mijn blog, ik schrijf je altijd terug!

© 2015 – Hart en Ziel Marketing – Annie Massop – Alle rechten voorbehouden
Wil je dit artikel gebruiken in een nieuwsbrief, website of tijdschrift? Graag! MITS je de volgende informatie bij het artikel vermeldt met een werkende link naar de genoemde website:’Door Annie Massop van Hart en Ziel Marketing. Ga naar www.hartenzielmarketing.nl en vraag daar het gratis E-boekje ‘De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf’ aan.
Over de schrijver
Annie
Door

Annie

op 10 May 2015

.

Marjan
Door

Marjan

op 26 June 2015

Precies raak. Nu nog de omslag.

Annie Massop
Marjan
Door

Marjan

op 27 June 2015

Ja Annie, ik heb de workshop Nooit meer een lege praktijk! Hoe je met je intuitie massa's klanten krijgt' bekeken en ook diverse van je blogs. Je praktische oefeningen vind ik heel mooi en ze werken. Het gaat goed komen :).

Annie Massop
Ann
Door

Ann

op 15 October 2015

Spiritueel ondernemen is af en toe een hele bewustwording. Meer toe dan af :-) Bewustwording van blokkades, overtuigingen en die transformeren. Het is goed om zaken te onderscheiden als marketing en meer. Ik leer ook elke dag bij. Hoewel het aanbod van hoe het allemaal zou "moeten" ook overweldigend is.

Annie Massop
Door

Annie Massop

op 21 October 2015

Ja, klopt Ann, het is een heel proces. Hoewel er inderdaad massa's cursussen zijn die je vertellen hoe het zou 'moeten', ben jij zelf toch uiteindelijk degene die beslist wat je er van meeneemt en wat niet. Vertrouw op je eigen intuitie en let op wat je klanten zeggen, dan ben je al een heel eind.

Reactie plaatsen

We gebruiken cookies