GRATIS CURSUS! Leer hoe je met Facebook en je intuitie overvloedig klanten aantrekt.
Gratis Facebook cursusLEES MEER EN MELD JE AAN

Page content

Nooit meer een lege praktijk! Stel hier je vraag

Nooit meer een lege praktijk! Stel hier je vraag

23 juni gaf ik de gratis workshop ‘Nooit meer een lege praktijk! Hoe je met je intuïtie massa’s klanten krijgt’.

Je kunt de opname nog bekijken, door je hier aan te melden.

Heb je nog vragen over de workshop? Stel ze dan in een reactie op deze blog.

Alle vragen die tot en met 3 juli 2015 via deze blog ingediend zijn, beantwoord ik.

 

P.S. Vragen over deelname aan de Hart en Ziel Marketing Academie kun je me uiteraard ook via de mail stellen, zeker als die persoonlijk zijn.

Gratis boek 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'
Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten (pdf)
Je gegevens zijn veilig bij mij. Ik heb net zo'n hekel aan spam als jij.

Comment Section

30 reacties op “Nooit meer een lege praktijk! Stel hier je vraag


Door Louise op 29 juni 2015

Beste Annie,
Er schiet me nog een vraag te binnen. Ik heb de modules bekeken en zou graag willen weten hoelang iedere module duurt qua tijd.
Alvast dank voor je reactie.
Groetjes Louise


Door Annie Massop op 30 juni 2015

Hi Louise, iedere deelnemer is anders, heeft zijn of haar eigen tempo, dus een tijdschatting is moeilijk te geven. Marketing zoals ik die geef is niet alleen kennis en vaardigheden leren, maar ook een persoonlijk groeiproces, dus je komt onderweg allerlei angsten en twijfels tegen, die je mag overwinnen. Soms gaat het snel, soms duurt het langer. Daarom kun je de Academie in je eigen tempo doen. Wel raad ik aan om iedere week zeker 4 uur aan de Academie te besteden, dat zorgt ervoor dat je in de flow blijft.


Door Louise op 1 juli 2015

Beste Annie,
Dank voor je reactie. Ik begrijp het helemaal. Ik bedoelde echter iets anders met mijn vraag. Het doornemen van een module (ongeacht hoelang je nodig hebt om het te integreren), hoelang duurt dat? Is een module bv een webinar van 2 uur en nog wat leeswerk? Hoe steekt het in elkaar? Zijn de modules leeswerk of luisteren zoals een webinar en hoeveel tijd neemt het in beslag? Het gaat mij er absoluut niet om weinig tijd te besteden, maar de uitgebreidheid ervan geeft mij een bepaald gevoel over of het iets zou zijn voor mij of niet. Hoe meer diepgang, des te beter! Dank voor je reactie! Groetjes Louise

P.S. Heb je in mijn Facebook reactie over Pleiadisch Lichtwerk (zie mijn uitgebreide reactie) nog gelezen, over dat veel PL mensen van het CICO kwamen en er veel overeenkomsten zijn? Je meditatie en aanpak van angsten waren voor mij dus zeer herkenbaar.


Door Annie Massop op 1 juli 2015

Aha, dat bedoelde je! De zuivere lees/luister/bekijk tijd wisselt per module. Zo is de module Klant vrij kort (een paar video’s en ca. 40 A4tjes) en de website module heel lang (12 video’s en ca. 99 A4tjes). Wat niet wil zeggen dat je dus korter over de Klant module doet, dat vinden de meeste van mijn klanten het lastigst! Hangt er natuurlijk ook van af hoe snel je leest/luistert/kijkt en hoe snel je de stof oppikt.

Modules bestaan in het algemeen uit korte video’s (ongeveer 10 tot 30 minuten), achtergrondinformatie, opdrachten, voorbeelden en invuldocumenten. Het lesmateriaal is in kleine stukjes opgedeeld, zodat je steeds een klein stapje kunt zetten. De module Overwin je twijfels, angsten en blokkades bestaat vooral uit audio’s (geleide meditaties).

Als je deelneemt kun je de eerste lesonderdelen per module volgen. Als het niet bij je past, kun je geheel kostenloos binnen 2 weken na aanmelding weer opzeggen. Je krijgt dan gewoon je geld terug.

Ik had je reactie op Facebook gezien en ook gelijk gereageerd. Heb je die reactie niet gezien? Hierbij nogmaals dan: Ow, dat is heel bijzonder! Ben wel nieuwsgierig wie die CICO mensen zijn. En ook wie die sjamaan is (ben zelf al jaren bezig met sjamanisme). Wat is je website, vind het leuk om meer te lezen over PL.


Door Louise op 1 juli 2015

Dankjewel voor je uitgebreide reactie. Precies wat ik weten wilde. Wow! Dat is wel een uitgebreide cursus zeg! Geweldig! Ik heb nog geen website, vandaar dat ik geïnteresseerd ben in jouw cursus. Ik zal je overige vragen nog wel even in een mail beantwoorden een dezer dagen.


Door Annie Massop op 3 juli 2015

Ja, het is een zeer volledige cursus, dank voor de complimenten. Zie je antwoorden tegemoet. Fijn weekeinde, gr. Annie


Door Louise op 29 juni 2015

Beste Annie,
Zojuist heb ik de opname van het webinar beluisterd. Ik vond het erg inspirerend en leerzaam. Heel veel dank! Je hebt ook een hele fijne stem om naar te luisteren.
Ik heb nog een vraag. Ik begrijp dat het een goed idee is om social media in te zetten. Echter, op het moment dat ik zelf klant ben en rondkijk, ervaar ik de manier waarop mensen social media inzetten als totaal niet bij mij passend. Te overheersend, te schreeuwerig, teveel herhaling en veel te veel berichten en mails. Het stoot mij juist af. Ook zie ik, als ik de betreffende mensen toevallig ken, dat er ontzettend veel gelogen wordt. Zelf valt mijn oog juist vaak op een niet al te vaak herhaald bericht met diepgang en kwaliteit. Toch begrijp ik dat het een ontzettend krachtig marketing middel kan zijn. Kan ik met behulp van jouw academie een weg vinden om mezelf wel te profileren, maar op een manier die bij mij past? Als ik me namelijk moet gedragen op een manier zoals ik niet ben, dan kan ik het ook niet werkelijk uitstralen en levert het niets op. Alvast dank voor je reactie en heel veel succes en plezier met alles.


Door Annie Massop op 30 juni 2015

Dank je Louise voor de complimenten!
Laat je niet weerhouden door wat anderen doen op sociale media. Ik weet natuurlijk niet wie jij volgt, maar er zijn zoveel manieren waarop je op sociale media naar voren kan treden.
Je mag daar helemaal je eigen sfeer creëren, dan komen er ook de mensen op af die bij jou passen. Weet waar jouw potentiele klanten behoefte aan hebben, dan heb je een win-win situatie!
In de Academie leer je juist op jouw manier je marketing te doen, van binnenuit + je af te stemmen op je potentiele klanten, zodat je er klanten mee krijgt.


Door anja op 29 juni 2015

Hallo Annie,

Net naar je webinar geluisterd, hartelijk dank daarvoor. Ik had twee soorten bloemen bij de mensen in de visiualisatie, een paarse anjer en een oranje fresia. Kon niet kiezen dus er waren mensen met of een anjer of fresia, erzaten wel bij beide van die witte kleine bloementjes bij. Ouderwetse bloemen, beiden sterk geurend. Ben benieuwd naar jou gevoel erbij.
Met hartelijke groet Anja


Door Annie Massop op 30 juni 2015

Hi Anja, interessant! Wat voor bloemen waren die witte bloemetjes? Dat is dan de overeenkomst tussen al die mensen.


Door Anja op 30 juni 2015

Hallo Annie,
Die witte bloementjes was van dat gipskruid en het waren ouderwetse corsages met alluminium folie om wikkeld,
Hartelijke groet Anja


Door Annie Massop op 1 juli 2015

Aha! Mijn associaties bij gipskruid en het alluminium: betrouwbaar, rustig, degelijk, praktisch.


Door Arjanne op 29 juni 2015

Dag Annie,

Ik was niet live bij de workshop, maar heb afgelopen weekend met plezier en interesse naar de video geluisterd. Ik heb een paar vragen:
– mijn bloem vd corsage: een diep roze cosmea. Wat zegt dit volgens jou?
– je geeft aan per module de verschillende onderwerpen vrij te geven. Kun je aangeven in welke volgorde dit is? Wat is de opbouw?
– wb jouw persoonlijke begeleiding tijdens de academie. Stel: ik heb een vraag en de V&A sessie is net geweest, het antwoord staat nog niet in de bibliotheek en mijn studiegenoten kunnen me ook niet verder helpen. Welke mogelijkheid is er dan om van jou een antwoord te krijgen, zodat ik weer verder kan? Of moet ik dan wachten op de volgende V&A.

Ik ben benieuwd en hoor het graag van je terug. Alvast bedankt.

Groet!


Door Annie Massop op 30 juni 2015

Hi Arjanne, dieproze cosmea asscocieer ik met sterren en kosmos (de naam zegt het al). Sterrenkinderen, hooggevoelige kinderen, nieuwetijdskinderen. Of ouders met dit soort kinderen of volwassenen die hooggevoelig zijn.
De planning van de modules staat op de website bij ieder module beschreven. Voor je gemak hier ook de planning: Linkedin komt in september, Online training in december, Gesprek in maart 2016. Als de situatie mbt vragen zoals jij beschrijft zich voordoet, komt die idd bij de volgende V&A aan bod.


Door Miranda op 26 juni 2015

Nog even ter aanvulling: volgens mij was de hele tent gevuld met rose + rode bloemen, ik weet niet wat dat te betekenen heeft? Hartelijke groet, Miranda


Door Miranda op 26 juni 2015

Dag Annie, Omdat ik er afgelopen dinsdag niet bij kon zijn, heb ik ‘m gisteravond via jouw video gevolgd. Hartelijk dank daarvoor! Tijdens de visualisatie kwam er het volgende naar boven: Mensen in de tent: * rustig/relaxed * vertrouwen * warmte/liefde. De bloemen: rose + rode bloemen en de associaties die ik daarbij had: * zacht en zoet(e) geur * lief en aardig * transparant/eerlijk. Kun je me vertellen wat jouw gevoel hierover zegt? Alvast bedankt! Hartelijke groet, Miranda


Door Annie Massop op 26 juni 2015

Zowel de bloemen op de corsage als in de tent zelf: heel veel liefde en wijsheid. Overigens ook het element aarde, nuchtere mensen. Ik associeer het met mensen die op de een of andere manier veel in de natuur zijn/werken. Groeten, Annie


Door joyce ksuster op 25 juni 2015

Beste Annie,

Helaas heb ik gezien mijn werktijden op een vaste zorg locatie niet kunnen inloggen voor de webinair. Naast mijn kleine praktijk heb ik nog een vaste baan binnen de PG ouderenzorg. Ik heb zo te lezen veel gemist en kan omdat ik de link niet eerder kon aanvinken dan dinsdag 23 juni ook de later te bekijken opname gemist. Jammer maar het zij zo. Hopelijk kan ik er de volgende keer wel bij aanwezig zijn of op tijd de link aan vinken.
Ik bedank je in ieder geval voor al je genomen moeite en kijk uit naar de volgende mailing.

Liefdevolle groet,
Joyce Kuster


Door Annie Massop op 25 juni 2015

Hallo Joyce,

Vink de link gewoon wel aan in de mail, dan kom je op de lijst die later deze week de opname krijgt. Je hebt dus niets gemist. Als je de opname hebt bekeken, kun je via deze blog ook nog vragen stellen.


Door Jan Peeters op 24 juni 2015

Beste Annie,
ik heb zeker interesse in je jaartraject.
1) Leer je ook hoe je het beste je website kunt inrichten (wat wel, wat niet) om goed vindbaar te zijn en (meer) klanten aan te trekken?
2) wat als ik naast nationaal ook internationaal wil werken, in principe kan bij beide op eenzelfde doelgroep gefocust worden. Heeft dat konsekwenties voor nieuwsbrieven / mailing, etc, etc (los van het feit dat 2 talen: in Nederlands en in het Engels)?


Door Annie Massop op 24 juni 2015

Beste Jan, dank voor je interesse in de Hart en Ziel Marketing Academie.
1. Je leert zeker wat je wel en niet moet doen om goed vindbaar te zijn met je website + hoe je klanten krijgt met je website. Zie de beschrijving bij de Module Intuitief Klanten Werven met je Website. Voor je gemak zet ik het hier nog even neer:
* Hoe je veel bezoekers én veel klanten krijgt met je website!
* Leer door welke woorden jouw potentiële klant “Ja!” zegt
* Talloze voorbeelden van website-teksten waarmee je klanten krijgt
* Ontspannen en in flow je teksten schrijven
* Hoe je hoog in Google komt
* Intuïtief je webdesign en logo maken
* Talloze praktische tips om je website te bouwen (gratis en eenvoudig)
2. Internationaal werken voor dezelfde doelgroep zal je nader moeten onderzoeken. B.v. denk aan de invloed van cultuur, wettelijke vereisten, etc. Zover ik weet is het b.v. in ieder land verplicht met een zogenaamde double optin procedure te werken voor je nieuwsbrief. Dat betekent dat iemand na het aanmelden ook nog een link moet aanklikken om de aanmelding te bevestigen. Dit om te voorkomen dat kwaadwillenden (of het bedrijf zelf) zomaar mensen op de email-lijst zetten. Ook de BTW verrekenen kan lastig zijn, zo is er onlangs de MOSS regeling geintroduceerd, waarbij je voor particuliere klanten in het buitenland van allerlei dingen moet registeren. Denk daarbij ook aan betaalsystemen als je online wilt gaan verkopen. Ideal is alleen voor Nederland b.v. Mijn raad: eerst goed onderzoeken.


Door Mia op 24 juni 2015

Op 9/10 is de jaarlijkse ledenbijeenkomst. Graag wat meer info hierover:
waar gaat deze door?
Is daar (al dan niet betalend) parkeergelegenheid?
Van hoe laat tot hoe laat??

En kan je de data geven van de 8 vraag en antwoordsessies? alvorens in te schrijven wil ik namelijk eerst nagaan of ik deze in mijn agenda kan inplannen om zodoende die momenten vrij te houden..

Gisteren werd ik mij bewust van mijn angst om ‘ gezien’ te worden en ook ben ik bang om “overspoeld” te worden door een teveel aan klanten…wat dan??


Door Annie Massop op 24 juni 2015

Hallo Mia, de locatie van de jaarlijkse ledenbijeenkomst is nog niet bekend. Het zal in ieder geval in het midden van het land zijn. Ik kan daarom nog niet zeggen of er betaalde parkeergelegenheid zal zijn. De tijd zal van 10.00 tot 16.00 uur zijn. De data van de Vraag en Antwoordsessies zijn voor dit jaar: 9 september 14.00 tot 15.00 uur en 5 november 14.00 tot 15.00 uur. Over het algemeen worden de V&A sessies dus donderdagmiddag gehouden. De planning voor 2016 moet nog gemaakt worden. Vragen dien je van te voren in en de sessie wordt opgenomen. Dus als je niet aanwezig kunt zijn, hoef je niets van de antwoorden te missen.

Wat betreft je angst om teveel klanten te krijgen: daar zijn verschillende oplossingen voor. Een wachtlijst instellen, in (grotere) groepen gaan werken, je tarief verhogen, doorverwijzen, met een collega samenwerken etc. Dat is echt het minste probleem. Angst om zichtbaar te zijn is wel een serieuze, daar wordt in de Academie ruimschoots aandacht aan geschonken.


Door Jan Peeters op 24 juni 2015

Hallo beste Mia en Annie,
de angst om teveel klanten te krijgen zal zeker met de praktische tips van Annie op te lossen zijn. Maar mijn ervaring is dat er bij veel mensen een beperkende overtuiging onder zit met de daarbij getriggerde gevoelens en lichamelijke sensaties. En fysiek een niet verwerkt stresspatroon (fight – flight) dat alsnog losgelaten mag en kan worden. Als je iets meer wilt weten kun je me altijd bellen.
vriendelijke groeten,
Jan Peeters
GSM: 06 – 1649 1264



Door Fierens op 24 juni 2015

Hallo Annie,
Ik vroeg me toch nog af of in dat jaarabonnement alle modules inzitten die op je website vermeld staan? En dit dan voor de prijs 600 euro in plaats van die 3800 euro? Klopt dit?
Groetjes. Sandra


Door Annie Massop op 24 juni 2015

Hallo Sandra, ja dat klopt! Alle modules die op mijn website staan krijg je in je eerste jaar van lidmaatschap voor de speciale aanbiedingsprijs! Gr. Annie



Door Troch Magdalena op 24 juni 2015

Beste Annie, kan je enkele concrete tips geven hoe je nog meer gebruik kan maken van facebook . Bij ons dient het voor het verspreiden van een gratis tweemaandelijks digitaal magazine over kinderen voor ouders, leerkrachten, opvoeders, coaches enz…
Alvast dank hiervoor.


Door Annie Massop op 24 juni 2015

Zoals ik al in de workshop zei: wie is je klant en welk probleem los je voor hen op? Wie is bij jullie de doelgroep? Ouders, leerkrachten, opvoeders, coaches? Die hebben allemaal andere problemen met kinderen. Wat voor soort kinderen gaat het om? Welke problemen hebben die kinderen? Dat is belangrijk om eerst te weten voor je op Facebook actief wordt. Maak een keuze!

Is jouw doelgroep wel actief op Facebook? In welke groepen zitten ze? Wat voor soort berichten vinden ze leuk? Kijk het af bij collega’s die zich op dezelfde doelgroep richten en laat je inspireren. Als je artikelen in je magazine hebt staan, zou je daar aparte berichtjes van kunnen maken en dan mensen doorverwijzen naar het magazine. Doe leuke acties op Facebook, b.v. een wedstrijd met leuke foto’s van kinderen op vakantie (ik noem maar wat) en als beloning dat je de winnaar interviewt voor je blad.

Maar allereerst: wie is je doelgroep en probleem. Want ook al biedt je iets gratis aan, mensen moeten toch de tijd nemen om het blad te lezen. Zorg dus dat het aantrekkelijk is om aan te vragen.

Plaats een reactie Annuleren


*