GRATIS CURSUS! Leer hoe je met Facebook en je intuitie overvloedig klanten aantrekt.
Gratis Facebook cursusLEES MEER EN MELD JE AAN

Page content

Geen inspiratie voor sociale media? Zet je intuïtie in!

Geen inspiratie voor sociale media? Zet je intuïtie in!

Je wilt meer klanten via internet werven. Je weet dat het nodig is om regelmatig iets van je te laten horen op sociale media. Maar…… het valt nog niet mee om iedere dag iets nieuws te verzinnen! Hoe meer je erover nadenkt, hoe minder ideeën je krijgt. Bovendien leest niemand je berichten, dus alle moeite is voor niets!

Hieronder vind je 5 tips + voorbeelden waarmee je intuïtief snel en gemakkelijk aantrekkelijke berichten voor sociale media maakt.

P.S. De tips die je hieronder vindt zijn onderdeel van de training Intuitieve Inspiratie voor Sociale Media uit de Hart en Ziel Marketing Academie. In die training vind je 52 thema’s, waarmee je iedere week al je sociale media berichten kan maken. Het thema dat in deze blog aan de orde komt is LIEFDE. Wil je ook de andere thema’s ontvangen? Neem dan deel aan de Academie, je bent welkom!

 

Vanuit liefde sociale media berichten maken

Je houdt van mensen en wilt ze zoveel mogelijk helpen, je bent niet voor niets coach of therapeut geworden!

Liefde voor je klant is naast je vakbekwaamheid een essentieel onderdeel van je coaching of therapie. Als klanten zich op hun gemak voelen, zich erkend, geliefd en geaccepteerd voelen, is de coaching of therapie al voor de helft geslaagd.

Vanuit datzelfde gevoel van liefde kun je berichten maken, je marketing is wat dat betreft niet anders dan therapie of coaching geven!

 

1. Algemene tip. Zie jouw volgers op sociale media als een gemeenschap

Dit is een algemene tip, niet specifiek om sociale media berichten te maken, maar een tip om met de goede instelling berichten te maken.

Beschouw je pagina op Facebook, je profiel op Linkedin of op Twitter of op welk sociaal medium je ook aanwezig bent als een gemeenschap. Je kan het ook een community noemen, je stam, je netwerk, je volk, je mensen, maakt niet uit.

Als je er maar van doordrongen bent dat je er in de allereerste plaats bent om contact te maken, te inspireren, te ondersteunen en niet om direct te verkopen.

Mensen nemen pas een dienst van je af als ze je voldoende kennen, vertrouwen en aardig vinden. Dat bereik je door naar je volgers te luisteren, met ze te praten, ze hoop te bieden, ze interessante informatie te geven. Sociale media zijn daar bij uitstek geschikt voor, het heten niet voor niets sociale media!

Natuurlijk mag je af en toe je aanbod promoten, maar doe dat met mate. Het merendeel van je berichten moet niet commercieel zijn.

2. Intuïtieve tip. Liefde van hart tot hart

Ga ontspannen op een stoel zitten en beluister de geleide meditatie (ongeveer 8 minuten).

 

N.B. De website die in de meditatie genoemd wordt is pixabay.com

3. Intuïtieve tip. Een liefdevolle dag met je klant

Maak een tekening over een dag die je met je klant doorbrengt. Een dag waarin je al je liefde aan je klant geeft. Teken in symbolen, kleuren of plaatjes die je uitknipt. Denk niet na, volg je intuïtie!

Begin gewoon met tekenen (of plaatjes knippen). Laat je gevoel spreken, laat de tekening ontstaan vanuit liefde.

Schrijf er daarna woorden bij, associaties die je hebt bij de symbolen, kleuren en plaatjes.

Beantwoord nu de volgende vragen vanuit liefde voor je klant:

  • Hoe komt je klant binnen?
  • Hoe begroet je je klant?
  • Welke problemen heeft je klant bij het begin van de dag?
  • Wat zeg je die dag tegen je klant?
  • Welke oefeningen doe deze dag met je klant?
  • Wat reik je jouw klant aan op deze dag?
  • Hoe geef je zelf een liefdevol voorbeeld aan je klant?
  • Welke transformatie vind er bij je klant plaats deze dag?
  • Wat heeft de klant geleerd?
  • Hoe neem je afscheid van je klant?
  • Hoe gaat de klant weg?
  • Wat is er na deze dag anders in het leven van je klant?

Met de antwoorden op deze vragen kun je ettelijke berichten maken.

P.S. Natuurlijk kun je zo’n dag ook echt aan je klanten aanbieden!

4. Intuïtieve tip. Omhels je klant!

Maak minimaal 3 berichten uit jouw gevoel van liefde voor je klanten. Hoe pak je dat aan?

  • Stel je een concrete klant voor
  • Stel je voor dat je die klant omhelst
  • Wat zou je dan tegen die klant zeggen
  • Maak daar een bericht van met een bijpassend plaatje.

Stel je een andere klant voor. Herhaal het proces. Tot je 3 berichten hebt (meer mag natuurlijk ook).

5. Praktische tip. Wordt lid van een groep met potentiële klanten

Afhankelijk op welk sociaal medium je aanwezig bent, kun je lid worden van een groep en daar jouw potentiële klanten ontmoeten (en natuurlijk jouw berichten  delen). Groepen vind je b.v. op Linkedin en op Facebook.

Natuurlijk moeten dat groepen zijn waar jouw potentiële klanten daadwerkelijk aanwezig zijn. Als je exact weet wie je klanten zijn en welke problemen je voor ze oplost is het een peulenschil om die groepen te vinden. Weet je jouw klant nog niet, doe dan mee aan de Hart en Ziel Marketing Academie of volg de training Ontdek Intuïtief je Favoriete Goed Betalende Klant.

Door je bericht in een groep te delen, kom je bij veel meer van je potentiële klanten onder de aandacht.

Stel je eerst op de hoogte van de regels van de groep. In de ene groep mag je b.v. wel je gratis cadeau plaatsen of een bericht over een webinar, in andere groepen is dat streng verboden.

Voorbeelden

Bekijk deze video met voorbeelden van berichten die met bovenstaande tips gemaakt zijn.

Tot slot

Bovenstaande intuïtieve tips kun je zo vaak gebruiken als je wilt, iedere keer zal er iets anders uitkomen. Laat je verrassen!

Online communiceren is precies hetzelfde als face to face communiceren.

Neem dus de beleefdheidsregels in acht:

  • Reageer als iemand iets tegen je zegt
  • Geef complimentjes
  • Als iemand een klacht heeft, ga in gesprek en los het op
  • Vraag om hulp (b.v. als je marktonderzoek doet), vinden volgers leuk!
  • Geef af en toe een cadeautje weg (b.v. een gratis sessie, maar kunnen ook zelfgebakken koekjes zijn)

Meer ondersteuning nodig bij sociale media?

Doe dan mee aan de Hart en Ziel Marketing Academie. Je leert natuurlijk nog veel meer manieren om aantrekkelijke sociale media berichten te maken. Daarbij leer je ook hoe je je favoriete klant bepaalt, hoe je je website, blog en nieuwsbrief schrijft. Facebook en Linkedin hebben geen geheimen meer voor je. Bovendien leer je een webinar geven, een intakegesprek voeren en online trainingen ontwerpen. Alles op een intuitieve en praktische manier. Resultaat: volop klanten en plezier in je marketing!

Lees hier meer over de Hart en Ziel Marketing Academie

 

Welke berichten heb jij gemaakt met bovenstaande tips? Hoe waren de reacties van je volgers?  Laat het me weten in een reactie onder deze blog, je krijgt altijd antwoord!

© 2016 – Hart en Ziel Marketing – Annie Massop – Alle rechten voorbehouden
Wil je dit artikel gebruiken in een nieuwsbrief, website of tijdschrift? Graag! MITS je de volgende informatie bij het artikel vermeldt met een werkende link naar de genoemde website:’Door Annie Massop van Hart en Ziel Marketing. Ga naar www.hartenzielmarketing.nl en vraag daar het gratis E-boekje ‘De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf’ aan.

Gratis boek 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'
Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten (pdf)
Je gegevens zijn veilig bij mij. Ik heb net zo'n hekel aan spam als jij.

Comment Section

4 reacties op “Geen inspiratie voor sociale media? Zet je intuïtie in!


Door Linda Roosloot op 15 juli 2016

Ik ga er mee aan de slag een zal je laten weten wat het resultaat is geworden. Leuke inzichten en tips! Dank je


Door Annie Massop op 15 juli 2016

Leuk dat je met deze oefeningen aan de slag gaat. Ik ben benieuwd, Linda!


Door Eef op 21 januari 2016

Ik werk met kinderen en techniek (9-12j), dus Ik moet die ouders zien te vinden die kinderen hebben die geïnteresseerd zijn in techniek. Dus wat Ik doe is de mensen die mij volgen vragen om mijn berichten te delen met andere ouders. En kinderen zelf geef ik flyers op scholen. Maar Ik wil Uit mijn buurt/Stad zien te geraken. Ben bezig met een techniek boekje etc. kinderen omhelzen is geen optie. We doen wel high fives.


Door Annie Massop op 27 januari 2016

Leuk Eef! High fives zijn natuurlijk ook helemaal prima!

Plaats een reactie Annuleren


*