GRATIS CURSUS! Leer hoe je met Facebook en je intuitie overvloedig klanten aantrekt.
Gratis Facebook cursusLEES MEER EN MELD JE AAN

Page content

Van jou is er maar één!

Van jou is er maar één!

Gebeurt je dit wel eens?

Anderen geven je complimenten of bewonderen je ergens om, maar je hebt geen idee wat daar nu zo bijzonder aan is. Het is voor jou zo vanzelfsprekend, dat je het je nauwelijks voor kan stellen dat een ander dat waardevol vindt. Je gaat over tot de orde van de dag en legt de complimenten naast je neer.

Je maakt je daarentegen wél heel druk over wat je nog niet goed kan. Daar probeer je voortdurend verbetering in aan te brengen en je best voor te doen. Als het niet lukt of er gaat iets fout, kun je daar echt wakker van liggen.

Denk je iemand verkeerd behandeld te hebben, put je je uit in verontschuldigingen. En als iemand negatieve kritiek op je heeft lijkt het alsof de wereld vergaat. Je pijnigt jezelf met gedachtes als “had ik dat maar anders gedaan’, of “dit moet ik koste wat kost in de toekomst voorkomen” etc.

Als je op die manier werkt, is ondernemen een zwaar karwei.

Het kost enorm veel energie als je alleen maar focust op wat je niet goed doet en dat steeds vóór probeert te zijn of te herstellen. Je loopt constant op je tenen, want o wee als je iets fout doet.

Je uitstraling naar buiten is zwak. Je potentiële klanten pikken onbewust signalen van je op over moeizaamheid, geworstel en problemen. Ze voelen dat je hen niet kan helpen, omdat je met jezelf in de knoop ligt. Dat is niet aantrekkelijk, daar komen ze niet voor!

Het is essentieel voor je bedrijf om op je positieve punten, op je uniekheid te focussen. Klanten vinden mensen die zichzelf durven zijn aantrekkelijk. Als jij je sterke punten inzet en vrede met je zwakheden hebt, kunnen jouw zich aan jou optrekken. Ze worden door jou geïnspireerd en nemen jou als voorbeeld om hun leven te verbeteren.

Wees je bewust waar je uniek in bent, wat jou jij maakt. 

Vraag aan mensen die je vertrouwt wat ze in jou waarderen en wat jou speciaal maakt. Hou voor jezelf bij welke positieve dingen anderen spontaan over je zeggen. Ontvang dat met open hart en laat je verrassen!

Ga jezelf om wie je bent waarderen. Benader je uniekheid met liefde. Schrijf in een dagboek iedere dag tien bijzondere dingen op die je die dag gedaan hebt. Geef jezelf daar een complimentje voor.

Wees mild voor jezelf als je een fout maakt. Natuurlijk is het belangrijk je fouten te herstellen en zo veel mogelijk te voorkomen. Maak er echter geen halszaak van! Mensen maken fouten, jij dus ook. Je doet je best om het zo goed mogelijk te doen en om die intentie mag je jezelf waarderen.

Zet jouw uniekheid bewust in. Richt je bedrijf zo in dat jouw uniekheid het meeste tot haar recht komt. Je kunt bijvoorbeeld je aanbod veranderen, zodat jij jouw talenten daar optimaal in kwijt kan. Of verander je werkwijze als dat beter bij jouw uniekheid past.

Jij bent enig in je soort, van jou is er maar één! Straal je uniekheid uit in je presentaties en in je teksten. Wees onbeschaamd jezelf en je zult merken dat je als vanzelfsprekend meer klanten aantrekt. Meer klanten die bij je passen, klanten die je waarderen en bewonderen om jouw uniekheid.

Waarin ben jij uniek? Hoe heb je dat vormgegeven in je bedrijf? Wat is het effect op je uitstraling naar je klanten? Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen. Schrijf je reactie hier op mijn blog, je krijgt altijd antwoord.

 © 2015 – Hart en Ziel Marketing – Annie Massop – Alle rechten voorbehouden
Wil je dit artikel gebruiken in een nieuwsbrief, website of tijdschrift? Graag! MITS je de volgende informatie bij het artikel vermeldt met een werkende link naar de genoemde website:’Door Annie Massop van Hart en Ziel Marketing. Ga naar www.hartenzielmarketing.nl en vraag daar het gratis E-boekje ‘De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf’ aan.
Gratis boek 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'
Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten (pdf)
Je gegevens zijn veilig bij mij. Ik heb net zo'n hekel aan spam als jij.

Comment Section

0 reacties op “Van jou is er maar één!

Plaats een reactie


*