GRATIS CURSUS! Leer hoe je met Facebook en je intuitie overvloedig klanten aantrekt.
Gratis Facebook cursusLEES MEER EN MELD JE AAN

Page content

Ontdek jouw droom klant – deel 2:

Ontdek jouw droom klant – deel 2:

Pak je droomklant vast!

Vaak hebben coaches en therapeuten een gevoelsmatig idee welke klanten bij hen passen.

Het probleem is dat ze die klant niet concreet krijgen. Ze kunnen niet goed uitleggen wie hun klant is, het blijft te vaag. Het gevolg? Niemand voelt zich aangesproken en ze trekken dus geen klanten aan! Een ander nadeel van een vage klant: ze weten niet waar ze hun klanten kunnen vinden. Daarom laten ze zich overal en nergens zien, met weinig resultaat. Een tijdverslindende bezigheid!

Het helpt enorm als je een intuïtief anker hebt, waaraan je jouw klanten kunt herkennen. Zo’n anker vind je door de meditatie te doen uit de blog Ontdek jouw droomklant – deel 1.

Heb je de meditatie nog niet gedaan? Klik dan hier om de meditatie alsnog te doen.  Stop met lezen van deze blog en doe eerst de meditatie., dan ga je zonder voorkennis en zonder dat je denken er tussenkomt de meditatie in.

___________________________________________________________________________

 

 

 

In de meditatie heb je intuïtief een aantal kenmerken van jouw droomklant gevonden. De kenmerken van jouw droomklant heb je gevonden aan de hand van mensen waar jij graag mee omgaat. Mensen waar jij graag contact mee hebt, hebben altijd een aantal gemeenschappelijke kenmerken, ongeacht of dit privé of zakelijke contacten zijn.

De meditatie heb je een aantal dagen laten doorwerken. Wellicht heb je nog meer gemeenschappelijke kenmerken ontdekt of kreeg je associaties over het symbool dat je gezien hebt. De volgende stap is om het profiel van jouw droomklant concreet te maken. Uiteindelijk moet dat profiel zó concreet worden, dat je jouw droomklant bij wijze van spreken vast kan pakken.

Met een concreet profiel kun je jouw droomklant heel gemakkelijk vinden. Je weet dan op welke plekken jij zichtbaar moet worden om eenvoudig door je droomklanten gevonden te worden. Het profiel van jouw droomklant kun je opdelen in feitelijke kenmerken zoals leeftijd, beroep, opleidingsniveau, geslacht, hobby’s en in eigenschappen zoals verlegen, creatief, ondernemend. Rangschik jouw gevonden kenmerken in de beide categorieën. Zo ontstaat al een globaal profiel van jouw droomklant.

Voor sommige therapeuten en coaches is het profiel van hun droomklant onmiddellijk duidelijk. Andere coaches en therapeuten hebben meer onderzoek nodig om het profiel helder te maken. Is jouw droomklantprofiel nog niet helder genoeg? Ga dan terug naar de energie van het symbool dat je hebt gezien in de meditatie. Hou deze energie de komende dagen in je aandacht als je mensen tegenkomt.

Bij welke mensen past dit symbool? Je hoeft hier niet over na te denken, je hoeft dit niet te beredeneren. Als jij voelt dat dit symbool bij een bepaald persoon past, is dat zo. Onderzoek ook voor deze mensen welke kenmerken zij gemeenschappelijk hebben. Vul je profiel hiermee aan. Herhaal dit proces net zolang tot je een duidelijk profiel hebt.

Leg jouw droomklantprofiel als volgt vast: 

  • Teken op een vel papier je symbool
  • Noteer daar de feitelijke kenmerken bij
  • Noteer daar de eigenschappen bij
  • De namen van de personen laat je weg, het gaat nu alleen om de kenmerken

Je hebt nu een concreet profiel, samengesteld uit allerlei kenmerken van mensen waar je graag mee omgaat en/of die overeenkomen met het symbool. Welke mensen ken je die (grotendeels) aan dit profiel voldoen? Dat kunnen mensen zijn die je hiervoor al bepaald had, maar het kunnen ook mensen zijn waar je nog helemaal niet aan gedacht had. De volgende stap is om met de mensen die aan het profiel van jouw ideale klant voldoen, in gesprek te gaan. Ontdek wat hen bezighoudt, zodat je daar met jouw dienstverlening op in kan spelen.

Is het lastig om het profiel van je droomklant te bepalen? Dat kan verschillende oorzaken hebben:

  • Een reden kan zijn dat je in een overgangsfase in je leven bent en dat ook je contacten aan het verschuiven zijn. Dan kan het tijdelijk niet helder zijn met wie je graag omgaat of welke mensen echt bij je passen. Neem in dat geval meer tijd om te voelen wie echt bij je past
  • Een andere reden kan zijn, dat je te snel naar je denken gaat en je zo niet voldoende naar je intuïtie luistert. Geldt dit voor jou? Roep dan hulp in om je te helpen meer naar je intuïtie te luisteren
  • Tenslotte kan het zijn dat je de neutrale blik van een ander nodig hebt om te zien wie jouw droomklant is. Vaak zie je zelf dingen over het hoofd, omdat je middenin de situatie zit. Roep de hulp van een ander (intuïtief ingesteld) in om mee te voelen op de energie van je symbool

Wie is jouw droomklant? Weet je waar je die klant kan vinden? Laat het me weten hier op mijn blog, ik antwoord altijd.

Meer ondersteuning nodig om je droomklant te vinden? Doe dan mee aan de Hart en Ziel Marketing Academie. Je leert niet alleen je klant bepalen, maar ook hoe je je website, blog en nieuwsbrief schrijft. Facebook en Linkedin hebben geen geheimen meer voor je. Bovendien leer je een webinar geven, een intakegesprek voeren en online trainingen ontwerpen. Resultaat: volop klanten en plezier in je marketing! 

Lees hier meer over de Hart en Ziel Marketing Academie

© 2015 – Hart en Ziel Marketing – Annie Massop – Alle rechten voorbehouden
Wil je dit artikel gebruiken in een nieuwsbrief, website of tijdschrift? Graag! MITS je de volgende informatie bij het artikel vermeldt met een werkende link naar de genoemde website:’Door Annie Massop van Hart en Ziel Marketing. Ga naar www.hartenzielmarketing.nl en vraag daar het gratis E-boekje ‘De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf’ aan.
Gratis boek 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'
Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten (pdf)
Je gegevens zijn veilig bij mij. Ik heb net zo'n hekel aan spam als jij.

Comment Section

26 reacties op “Ontdek jouw droom klant – deel 2:


Door Coby de Jong op 4 mei 2016

hallo Annie, dit is weer een mooie meditatie; ontdek je droomklant.
Mijn symbool is een diamant en als eigenschappen zag ik genezing, licht, communicatie, verdieping en vernieuwing. Ik zie mijn droomklant als een vrouwelijke en mannelijke 30-er die op zoek is naar verdieping en zingeving rondom ouderschap en opvoeding en graag zijn/haar eigen verleden/jeugdervaringen wil verwerken en transformeren ten behoeve van de opvoeding van zichzelf en eigen kinderen.
Ook zie ik dat mijn ideale klant een spiegel is voor mij om het vrouwelijke en mannelijke aspect tot heelheid en eenheid te brengen in mezelf.


Door Annie Massop op 9 mei 2016

Goed bezig Coby! Het is al een heel stuk duidelijk wie je klanten zijn. Probeer het nog concreter te maken: b.v. door een specifiek en concreet probleem op te lossen voor je doelgroep. Dat triggert mensen vaak om ook echt te betalen voor de oplossing. Ga eens met deze doelgroep in gesprek en vraag wat hun grootste frustraties zijn in de opvoeding. Succes weer!


Door Ingrid op 3 mei 2016

Hallo Annie,
bij alle eerder reacties hierboven kan ik wel een mooie klantenkring bij bedenken. Uit mijn eerste meditatieoefening kwam heel duidelijk een symbool waarin mijn partner duidelijk een zonnewijzer zag. Ik weet niet of ik een giga blinde vlek heb: ik kan hiermee niets in mijn ontmoeting met mensen die ik tegenkom om hieruit een profiel te kunnen samenstellen. Kun jij hier een reactie op geven? Ik ben benieuwd en ga door met deze oefening. Dank alvast hartelijk!


Door Annie Massop op 4 mei 2016

Als het symbool je niet genoeg handvatten geeft, kijk dan eens naar de energie van het voorwerp. Voel je dat ergens in je lichaam? Komen er bepaalde beelden bij je op? Hoor je bepaalde woorden? Voel dan bij welke mensen je die energie/beelden/woorden vindt passen.


Door Annette Schutte op 13 augustus 2015

Na lang dralen (angst en onwetendheid omtrent marketing) je E-book met de 5 geheimen van een Bloeiend bedrijf doorgenomen. Begrijp heel goed het belang om je specifieke doelgroep en hun probleem duidelijk te krijgen. Heb vervolgens je meditatie gedaan om intuïtief mijn doelgroep duidelijk te krijgen. Wat ik zag was een mooi rood-oranje-geel hart met een zonnige uitstraling naar buiten. De eigenschappen waren; warmte, verbondenheid, diepgang, zingeving, vertrouwen, openheid, inzicht/persoonlijke ontwikkeling en met beide benen op de grond-staande mensen. Nu de stap om hier een concreet profiel van te maken; dat ervaar ik als heel moeilijk! Mag ik mijn eerste versie met je delen ?
Mensen (mannen en vrouwen) van 45+, HBO WO-niveau, die in deze levensfase van bezinning geïnteresseerd zijn in hun persoonlijke ontwikkeling en hierin op zoek zijn naar hun diepere drijfveren. Ze willen in verbinding komen met hun diepere, veelal onbewust geworden, gevoelens, verlangens en overtuigingen om vanuit dit nieuwe perspectief richting te geven aan hun leven.
Hoop dat je hierop wilt reageren en mij op weg wilt helpen?
Hartelijke groet,
Annette Schutte


Door Annie Massop op 13 augustus 2015

Goed dat je toch begonnen bent aan je marketing Annette! Je doelgroep concreet maken is inderdaad een hele kunst, ik heb daar niet voor niets een hele training aan gewijd. Je hebt een mooi symbool en je associaties voel ik ook zo. Mensen boven de 45 is ook prima, je zou nog kunnen overwegen alleen vrouwen of alleen mannen. Maar welk concreet probleem hebben ze? Wat gebeurt er als ze hun diepere drijfveren niet weten? Waar zijn ze niet tevreden over in hun huidige leven? Over hun baan? Partner? etc. Welke beroepen werken deze mensen in? Veel succes met je ontdekkingstocht!


Door BUYSENS INGE op 31 juli 2015

Beste Annie
ik heb nog even de meditatie hernomen en ben dan met deel twee gestart.
Ik moet zeggen – ik ben je heel erg dankbaar er is veel bij mij binnen gekomen tijdens deze twee opdrachten. Heel vaal zelfs want ik vond het echt niet makkelijk vandaar dat ik alles op trager tempo alles heb herzien. Maar nu heb ik een beeld van mijn droomklanten gevonden – en het leuke eraan is dat deze echt nog kunnen groeien en dat het mensen zijn die veel hebben mee gemaakt en ook opnieuw vooruit willen in het leven, niet blijven steken maar actie en vooruit
Mijn symbool was en is een tijdslijn waarop ieder mens die naar me toekomt een plaats krijgt in tijd om naar te luisteren en actie te gaan ondernemen .
In ieder geval ik heb er veel uitgeleerd en zal waarschijnlijk nog veel moeten bijleren maar het gaat vooruit :)
Bedankt Annie


Door Annie Massop op 5 augustus 2015

Mooi zo Inge, heel goed dat je er toch de tijd voor hebt genomen, petje af.


Door Viviane op 19 juni 2015

Hallo allemaal en Annie in het bijzonder,
Doordat ik 4 totaal verschillende disciplines heb als werk is het steeds moeilijk voor mij om 1 doelgroep duidelijk te krijgen. Ik heb de geleide fantasie gedaan en ik ben zeer verbaasd. Zoals in de opdracht zag ik familie, vrienden en allemaal mensen waar een warme band mee is. Wat mij verbaasde dat toen van achter die groep allemaal kinderen naar voren kwamen die ik in de loop der tijd les heb mogen geven en die allemaal iets speciaals nodig hadden (en wat ik ze in de setting ook heb kunnen geven). Ik zag er steeds meer te voorschijn komen. Het was zo ontroerend om te zien dat de tranen over mijn wangen liepen. In de kring ontstond een groot, rood ronddraaiend hart. De kenmerken die ik heb kunnen opschrijven, zijn: * er mogen zijn, * herkend te worden, * erkend te worden, * geaccepteerd te worden, * Nieuwe tijd, * dankbaarheid, * liefde en genegenheid, * warmte, * blijheid. Nu ga ik verder met de volgende stap. Dit vind ik al helemaal bijzonder en ik word er ook blij van dat dit is waar ik mee aan de gang mag.


Door Annie Massop op 19 juni 2015

Wat prachtig Viviane! Ik ben er helemaal stil van. Zo mooi dat die kinderen zelf naar je toekomen. En dat hart, ook weer zo’n mooi symbool! Ga inderdaad verder met de volgende stap en laat het maar naar je toekomen!


Door Joey Brown op 17 juni 2015

Dag Annie. Ik vind het fijn om ook op deze opdracht te reageren (zo wordt het wat concreter ook, via het schrijven). Beneden aangekomen zag ik vrouwen. Ze dansten in een kring, met blote voeten op de aarde. Zo’n beetje zoals ik dat ken van de Griekse dansen. En ik dacht ‘hé, wat gek, het lijkt alsof ik dit al zo lang ken.’ En ik stapte mee in de dans. Ze stampten behoorlijk met hun voeten de aarde aan, die vrouwen. En dan plots scheurde de aarde in het midden van de kring open. Of beter: uit de aarde scheurde zich een reusachtige ster los. Ze rees letterlijk omhoog, liet klodders aarde vallen en ging dan lekker boven de groep vrouwen zweven. De ruimte (die eerst schimmig was) veranderde, werd nu warm en helder verlicht. De vrouwen bleven vrolijk verder dansen en stampen, en maakten zo het enorme gat (dat de ster had achtergelaten) weer dicht. Wat al deze vrouwen dus verbindt: een ster. Waarvoor die ster dan staat, weet ik niet precies. Sterren van vrouwen? Moedige vrouwen, niet bang om hun ster(rendom) uit de aarde te stampen? Vrouwen die met hun kracht ‘licht’ brengen in de wereld? Vrouwen met een boodschap? En wat is dan mijn taak hierin? Hoezo zijn zij mijn doelgroep? Ik word er wat bibberig van. Kan jij me helpen? Wat denk jij hiervan?


Door Annie Massop op 19 juni 2015

Mijn associaties: vrouwen die aarde en hemel op een hele natuurlijke manier kunnen verbinden zoals healers, spirituele/aardse vrouwen, therapeuten. Zou je doelgroep kunnen zijn, hen te leren meer met creativiteit te doen. Dit soort vrouwen zijn altijd dol op nieuwe dingen/methodes leren.


Door Cynthia van Schendel op 16 juni 2015

Mijn symbool uit mijn droombeeld was een boom. Diepe wortels die staan voor kennis/ onderbouwing, vertrouwen, aards, stabiel en bewust. Een dikke grove stam die staat voor levenservaring en rijpheid. Een vol gebladerde kroon waarbinnen empathie, warmte, veiligheid en stilte huist.Een aantal dagen heeft dit symbool mij van binnen verwarmd. Nu is daar het beeld van een droomklant uitgekomen bij deze oefening. Zowel mannen als vrouwen van 35 jaar en ouder met een stabiele baan in wat dan ook of werkend als therapeut of in de gezondheidszorg. HBO of WO niveau. Hobby’s: natuur, gezond en lekker (uit)eten, wandelen, yoga, meditatie, persoonlijke ontwikkeling, moestuinieren. Eigenschappen: inzicht in ego, open minded, miliebewust, natuur nodig hebbend, rustig, sociaal, leergierig, stabiel, gevoelig, eerlijk en betrouwbaar, met beide benen op de grond.

Ik ben me aan het omscholen van huidtherapeut + verpleegkundige naar orthomoleculair voedingstherapeut. Nog anderhalve week en dan heb ik examen. Fijn om me via deze weg voor te bereiden op het werven van de juiste clienten voor mijn nieuwe vak. Bedankt Annie. Ik heb er echt veel aan!


Door Annie Massop op 19 juni 2015

Mooi Cynthia, je bent al een heel eind op weg met je klant concreet maken! Fijn dat je veel aan de training hebt. Je mag nog een stapje verder gaan, je hebt nu 3 verschillende doelgroepen: die mensen met stabiele baan en de therapeuten en mensen in de zorg. Het een sluit het ander niet uit natuurlijk. Maak er 1 doelgroep van en onderzoek dan waar ze voor willen betalen.


Door antonique op 14 juni 2015

Wat is het prachtig om op deze manier bezig te zijn. Uiteraard had ik wel al zelf iets in deze richting gedaan, maar met jouw hulp wordt het toch allemaal concreter. Dank je wel!

Het grappige is dat ik dus weer 2 groepen mensen zag. (ik worstel dus met mijn 2 doelgroepen) Ze stonden door elkaar heen. De éne groep bestaat uit allemaal oudere vrouwen en zijn mijn vriendinnen. En de andere groep zijn vrouwen van de leeftijd van mijn kinderen…. Ik heb nu de kenmerken van die twee gecombineerd voor mijn droomklant.

Mijn droomklant: Is een vrouw. Ze wil zwanger worden, zou dat in principe ook gewoon moeten kunnen worden omdat er medisch gezien geen obstakels (meer) zijn, of ze heeft kans om via IVF zwanger te raken. Ze is zelfbewust, gelooft in “meer tussen hemel en aarde”, is reëel in haar denken, staat vriendelijk en liefdevol in het leven, heeft haar leven op zich prima op orde, is stabiel en heeft een vaste relatie.
Ze “weet” diep van binnen dat ze ooit een kind zal krijgen. Ze is bereid zich helemaal open te stellen voor mij en haar ziel.
Ze onderneemt leuke dingen. (Uit eten, terrasje pakken, bioscoop enzo bedoel ik daarmee.) En ze heeft een groot sociaal netwerk.

Waar ik haar kan vinden vind ik wel heel lastig. Je hebt forums waar mensen praten over het niet zwanger kunnen worden, maar ik wil absoluut geen valse hoop geven en de sfeer is op die fora eigenlijk gericht op het feit dat ze elkaar steunen in het “het lukt niet” en “wij, tegen al die mensen die ons verdriet niet begrijpen” … ik durf daar eigenlijk gewoon niet op te posten met nog iets van hoop. Er zijn ook wel besloten groepen, maar hoe kom je daar binnen als vrouw van 51? Waar ik ze verder zou kunnen vinden weet ik echter ook niet… ergens denk ik dat ik dat ik het via mond op mond reclame moet hebben. En het feit dat ik denk dat ze een groot sociaal netwerk heeft kan mij daarmee misschien helpen?

Nog even iets leuks: Mijn symbool is een cirkel met daarin een ster. Het voelt voor mij nu als “de baarmoeder met daarin het “ziels-weten” geboren te mogen worden”. Mijn “logo” ziet er dus zo uit… en ik had het al een tijd geleden gemaakt, puur op gevoel. Toen heeft mijn moeder het geborduurd voor me, waardoor het iets meer “een omgeving met daarin een ster” is geworden en nu na jouw oefening voelt het ineens zo. Ik vind dat een prachtige ontdekking!



Door antonique op 16 juni 2015

Dank je wel voor je reactie. Ik had het artikel al gelezen.
Ik vind dat dus de grootste vervelende stap… maar ik moet daar dus doorheen…. Eerst me maar beter voorbereiden.
Voorlopig kan ik de 3 vrouwen die ik al gehad heb voor een sessie, waarvan er 2 daadwerkelijk zwanger zijn geworden en de 3e misschien nu zwanger zal worden, interviewen.


Door Annie Massop op 19 juni 2015

Ha, ha, Antonique, soms moet je vervelende stappen zetten. Ga dan weer terug naar de eerste opdracht, waar doe je het eigenlijk voor? Kan je helpen!


Door Laurence op 16 mei 2015

Hi Annie, ik heb net je ebook gelezen en nu je geleide meditatie gedaan. Wat ontzettend verhelderend!! En logisch eigenlijk ook, ha ha ha
Ik ga eens kijken nu of je ook iets geschreven hebt hoe je uitvogelt waar ik die klant kan vinden en waar ze behoefte aan hebben



Door Marion Henriquez op 4 april 2014

Hoi Annie

Dank je voor je lieve en wijze woorden daar ben ik heel blij mee. Heb je boekje gelezen en de telefonische workshop gevolgd en ook je tips uiteraard daar heb ik al heel veel aan. Ik zal eens nadenken of ik de 6 maanden cursus ook kan doen. Word wel heel druk eant ik werk ook 4:dagen gewoon op kantoor. En ik heb ook nog klanten dus best druk allemaal.

Liefdevolle groet Marion


Door Annie op 4 april 2014

Neem je tijd Marion, het hoeft niet allemaal in één keer ;-)


Door Marion Henriquez op 2 april 2014

Hoi Annie wat een mooi antwoord en het bevestigd toch wel wat ik dacht en voelde en hoopte,maar waarvan ik dacht en denk, ok hoe ga ik dat aanpakken, want dat is wel een grote verantwoordelijkheid en ben ik daar al aan toe. En hoe weet ik dat de tijd daar is.En hoe gaan ze mij dan benaderen. Een heleboel vragen waar ik over moet gaan nadenken of juist niet. En maar moet laten gebeuren. Maar ja daar zal jij ook geen antwoord op hebben ben ik bang. Dat is mijn pad. Maar als je nog een suggestie heb dan hoor ik het graag :-) In ieder geval heel erg bedankt voor je antwoord.

Liefdevolle groet Marion


Door Annie op 4 april 2014

Hi Marion, fijn dat mijn antwoord bevestigt wat je al voelde! Wees gerust dat je het aankunt, want ieder mens krijgt de gaven mee om zijn of haar levensopdracht te vervullen, dus jij ook! Natuurlijk is dat eng en onwennig, dat ga echter je overwinnen.

Hoe mensen jou kunnen vinden, kun je ook leren. Er staan heel veel artikelen op mijn website, die je daar bij helpen. http://hartenzielmarketing.nl/gratis-marketingtips/.
Wil je meer ondersteuning, dan is het 6-maandenprogramma Intuitief Online Klanten Krijgen misschien iets voor je. http://hartenzielmarketing.nl/diensten/programma-intuitief-online-klanten-krijgen/.

Dus je ziet, op al je vragen krijg je antwoord! ;-)

Warme groeten, Annie


Door Marion Henriquez op 31 maart 2014

Hoi Annie ik heb genoten van je mooie meditatie, maar de doelgroep die ik zag waren geen levenden, maar overleden mensen, en niet allen uit dit leven maar ook gidsen uit vorige levens. En een soort groep van drie wijzenmannen op een verhoging. Het symbool dat ik doorkreeg was een groot verlicht kruis. Een kruis staat voor mij als symbool van geloof. Maar zijn die overleden klanten mijn doelgroep willen zij contact of juist andersom? Zoeken levende mensen contact met overledenen, en zijn zij mijn doelgroep? Zou jij mij op weg willen helpen?


Door Annie op 1 april 2014

Hoi Marion, ja, dat kan gebeuren, dat je intuitie een heel ander antwoord geeft dan je misschien verwacht. Je intuitie geeft altijd aan wat nu voor jou van belang is.
Zoals ik jouw beelden interpreteer is dat je een sterke connectie hebt met de ‘andere’ zijde. Je hebt daar veel ondersteuning van, ook omdat je gidsen en wijze mannen in de meditatie zag.
Blijkbaar heb je vanuit die wereld een taak op deze aarde te vervullen: het in contact brengen van overledenen en nabestaanden. Overledenen zoeken ook naar manieren om in contact met hun nabestaanden te komen, daar kun jij een rol in vervullen.
Voor je marketing kun je het beste je op de nabestaanden richten die contact met hun overleden dierbaren willen, andersom is nogal onpraktisch ;-).
Het spreekt zich vanzelf door aan de ‘andere’ kant dat jij bemiddelaar bent. Zij zullen ervoor zorgen dat de nabestaanden die door hun overleden dierbaren gezocht worden naar je toegeleid worden. Veel succes met de vervolgstappen, warme groeten, Annie

Plaats een reactie


*