GRATIS CURSUS! Leer hoe je met Facebook en je intuitie overvloedig klanten aantrekt.
Gratis Facebook cursusLEES MEER EN MELD JE AAN

Page content

Gratis weggever: definitie en uitleg

Een gratis weggever is een product dat op je website gratis weggegeven wordt in ruil voor contactinformatie of een emailadres. Het is een product dat je 1x maakt en dan digitaal aflevert, het kan een ebook, een video, een meditatie of iets dergelijks zijn. De gratis weggever is een belangrijk aspect bij het opbouwen van een mailinglist: mensen worden vandaag de dag overspoeld door nieuwsbrieven en emails, dus schrijven zich niet direct meer voor iets in.

Door een gratis weggever aan te bieden, motiveer je bezoekers hun contactinformatie met je te delen in ruil voor een stukje van jouw expertise. Zomaar een nieuwsbrief aanbieden werkt niet, daar willen mensen niet hun email adres voor geven. Bied dus je weggever aan en vermeld daarbij dat je ze ook regelmatig tips stuurt via je nieuwsbrief.

Waarom biedt je een weggever aan? Als je online een product of dienst probeert te verkopen, is het belangrijk om potentiële klanten eerst met je kennis te laten maken.  Er zullen immers niet veel mensen zijn die direct iets aankopen zonder eerst precies te willen weten wat ze kunnen verwachten, of het geprobeerd te hebben. Je gratis weggever is daarvoor een goed instrument, en moet dus afgestemd zijn op je doelgroep en het urgente probleem dat zij ervaren: als je aan loopbaancoaching doet, is een modieus breipatroon als gratis weggever niet de beste keuze.

Enkele ideeën voor gratis weggevers

  • Een ebook: je kunt een deel van je expertise neerschrijven in een korte ebook.
  • Een MP3: b.v. met een geleide meditatie
  • Een zelftest: een manier om mensen te prikkelen die op zoek zijn naar antwoorden.
  • Een video: waarin je laat zien hoe je een bepaalde oefening doet

Comment Section

0 reacties op “Gratis weggever: definitie en uitleg

Plaats een reactie


*