Page content

Annie Massop

Hart en Ziel Marketing is opgericht door Annie Massop om zelfstandig therapeuten en coaches te leren hun intuïtie en gevoel te volgen, zodat ze meer klanten, inkomen en voldoening krijgen.

Op deze pagina  lees je de antwoorden op de drie meest gestelde vragen over Annie’s achtergrond, namelijk:

  1. Waarom ben je met Hart en Ziel Marketing begonnen?
  2. Wat maakt jou anders dan andere marketingcoaches?
  3. Wat is jouw achtergrond qua opleiding en ervaring?

1. Waarom ben je met Hart en Ziel Marketing begonnen?

Annie Massop Hart en Ziel Marketing

 

“Toen ik mijn bedrijf wilde starten, was ik aanvankelijk iets heel anders van plan dan marketing. Ik wilde vrouwelijke ondernemers leren om ontspannen leiding te geven. Ik had deze markt gekozen door er over na te denken en omdat ik het meeste ervaring in leidinggeven had.

Tijdens het netwerken werd ik echter binnen een week door twee verschillende zelfstandige dienstverleners gevraagd om de marketing voor hun bedrijf te doen. Ik was daar helemaal niet op bedacht, was heel verbaasd en zei nee.

In die tijd had ik serieuze gezondheidsproblemen, ik kwam erachter dat die o.a. veroorzaakt werden doordat ik alles met mijn denken wilde oplossen. Zo had ik  jaren in de ICT gewerkt en daar vooral mijn ratio ingezet. In mijn privé leven zette ik weliswaar regelmatig mijn intuïtie in, maar ik durfde daar toch niet volledig op te vertrouwen.

Zodra ik echt naar mijn gevoel en intuïtie ging luisteren, verbeterde mijn gezondheid onmiddellijk. Ik besloot op mijn intuïtie te vertrouwen en ging serieus onderzoeken om van marketing mijn werk te maken.

Marketing leek me wel heel leuk, maar tegelijkertijd staken allerlei negatieve vooroordelen over marketing en verkopen de kop op. Ik twijfelde of ik dit werk wel wilde gaan doen.

Uiteindelijk heeft een wijze leraar mij in een droom laten zien dat dit het werk is dat bij me paste. Op dat moment begreep ik gevoelsmatig dat het goed zat, dat dit mijn beroep was.

Toen ik mijn methode verder ontwikkeld had en daadwerkelijk met klanten ging werken kon ik het ook met mijn verstand begrijpen: mijn klanten groeien op zowel persoonlijk als zakelijk vlak, omdat ze worden aangesproken op wie zij ten diepste zijn en vanuit daar hun marketing doen.”

 

2. Wat maakt jou anders dan andere marketingcoaches?

 

“Ik heb marketing- en verkoopmethoden die hun waarde ruimschoots in de praktijk hebben bewezen, vertaald en toegankelijk gemaakt voor intuïtief en gevoelsmatig ingestelde mensen. De afgelopen jaren heb ik intensief gestudeerd op methoden die zelfstandig therapeuten en coaches aan meer klanten helpen. Met vallen en opstaan heb ik geleerd welke van deze technieken voor hen geschikt zijn en ze omgezet naar intuïtieve, gevoelsmatige en speelse werkvormen.

Net zo belangrijk is dat ik alleen de aspecten meegenomen heb die bij de waarden en normen van mijn doelgroep passen. Zoals bijvoorbeeld de waarde dat zoveel mogelijk geld verdienen geen doel op zich is, maar wel dat het belangrijk is genoeg geld te verdienen om het leven te leiden dat je graag wilt.

Ik nodig mijn klanten uit te voelen en te horen wat haar/zijn intuïtie zegt. Omdat dit in veel situaties een betere graadmeter is dan nadenken over wat de beste beslissing is. Dat neemt trouwens niet weg dat er geen plaats voor de ratio of het verstand zou zijn. Als het om plannen, rekenen of analyseren gaat, hebben we zeker ons verstand nodig.

Ten behoeve van mijn klanten zet ik mijn eigen intuïtie en gevoel in. Vaak gaat dat spontaan, zo heb ik regelmatig specifieke aanwijzingen in mijn dromen gekregen over welke markt voor een bepaalde klant geschikt is. Overigens blijft de regie altijd bij de klant liggen. Wat hij of zij doet met mijn intuïtief verkregen inzichten is volledig de keuze van de klant. “  

 

3. Wat is jouw achtergrond qua opleiding en ervaring?

 

“ Ik heb in veel gebieden werkervaring opgedaan, o.a. in de commerciële zakelijke dienstverlening, het bankwezen, ICT en de zorg. Ik werkte als manager, managementtrainer en loopbaancoach. Deze brede werkervaring maakt dat ik me heel goed kan verplaatsen in de vele uiteenlopende werkgebieden van mijn klanten.

Daarnaast ben opgeleid als grafisch vormgeefster. Mijn creativiteit heb ik in de loop der jaren verder geschoold door trainingen en activiteiten op het gebied van zang, theater, toneelregie en dans.

Ook werk ik al jarenlang met intuïtie en gevoel, ik ben o.a. aura-chakra healer en sjamanistisch werker. Op dit moment volg ik een opleiding mediumschap.

 

Ik heb talloze marketing en business coach opleidingen op hoog niveau gevolgd, zoals b.v. de opleiding Business Coach Bouw een Bloeiend Bedrijf.   

Ik laat me nog steeds doorlopend bijstaan door mentoren en leraren, zowel in het intuïtieve gedeelte als in het zakelijke gedeelte. Op het intuïtieve gebied laat ik mij begeleiden om mijn intuitie nog beter in te zetten voor mijn klanten én uiteraard ook voor mijn eigen persoonlijke groei. Op het zakelijke vlak heb ik mentoren, zodat ik constant op de hoogte blijf van de meest actuele kennis en inzichten op het gebied van sociale media, marketing en ondernemerschap.”