GRATIS CURSUS! Leer hoe je met Facebook en je intuitie overvloedig klanten aantrekt.
Gratis Facebook cursusLEES MEER EN MELD JE AAN

Page content

3 manieren voor meer likes op je Facebook pagina

3 manieren voor meer likes op je Facebook pagina

Veel coaches en therapeuten denken: hoe meer likes (ook wel volgers genoemd) voor mijn Facebook pagina, hoe beter. Mijn antwoord: “Ja en Nee”

Nee, omdat veel volgers niet automatisch betekent dat je veel klanten krijgt. Heb je veel volgers, maar vallen ze niet in je doelgroep, dan zal je er niet veel klanten aan over houden. Heb je veel volgers, maar wordt er niet op je berichten gereageerd of worden ze niet gedeeld, dan bouw je ook geen band met je potentiële klanten op.  Die band is absoluut noodzakelijk: mensen kopen van jou omdat ze je aardig vinden en vertrouwen.  Geen band, geen klant!

Ja, omdat Facebook jouw berichten maar aan een bepaald percentage van je volgers laat zien. De geleerden zijn het er niet over eens, maar de getallen variëren tussen de 6% en de 16%. Heb je b.v. 50 volgers, dan zien in het slechtste geval (6%) maar 3 mensen je bericht en in het gunstigste geval (16%) maar 8 mensen je bericht. Dus vanwege dat gegeven is het belangrijk een flink aantal likes op je pagina te hebben.

Je hebt overigens veel invloed op dat percentage, door er een plaatje of video aan toe te voegen. Ook als er veel op je bericht gereageerd wordt, krijgt je bericht meer punten en wordt het aan meer mensen getoond.

Streef dus naar veel likes op je pagina van mensen die in je doelgroep vallen EN naar berichten waarop die doelgroep reageert. Het laatste leer je in de blog Hoe je intuitief een populair Facebook bericht maakt.

In deze blog leer je 3 manieren voor meer likes op je Facebook pagina te krijgen.

Manier 1. Nodig je vrienden uit je pagina te liken

Dit is een goede manier als je net begint op Facebook. Waarschijnlijk vallen je Facebookvrienden niet in je doelgroep, maar hun vrienden wellicht wel! In het begin is het natuurlijk fijn als je al wat likes hebt op je pagina en dat er op je berichten gereageerd wordt.

Bekijk de video om te zien hoe je je Facebookvrienden uitnodigt.

 

 Manier 2. Zet je zakelijke pagina in je persoonlijke profiel

Veel mensen onthouden je eigen naam en niet je praktijknaam. Als ze op Facebook zoeken, zoeken ze dus met jouw eigen naam. Dan is het handig om op je persoonlijke profiel je zakelijke pagina op te nemen, zodat ze je pagina een like kunnen geven.

Bekijk de video om te zien hoe je jouw zakelijke pagina op je persoonlijke profiel zet.

 

Manier 3. Een likebox op je website

Mensen die op je website komen, zijn geïnteresseerd in jouw dienstverlening. Maak het ze gemakkelijk om je Facebookpagina een like te geven, door een likebox op je website te zetten. Ze hoeven niet van je website af en met 1 muisklik heb jij je like!

Bekijk de video om te zien hoe je een likebox op je website zet

 

Meer ondersteuning nodig bij Facebook? Doe dan mee aan de Hart en Ziel Marketing Academie. Je leert niet alleen hoe je meer likes op je Facebook krijgt, maar ook hoe je je favoriete klant bepaalt, hoe je je website, blog en nieuwsbrief schrijft. Facebook en Linkedin hebben geen geheimen meer voor je. Bovendien leer je een webinar geven, een intakegesprek voeren en online trainingen ontwerpen. Alles op een intuitieve en praktische manier. Resultaat: volop klanten en plezier in je marketing!

Lees hier meer over de Hart en Ziel Marketing Academie

Wil je mijn like voor je zakelijke Facebookpagina? Reageer op dit artikel en laat je Facebookadres achter. Ik like je Facebookpagina altijd. Een like op mijn zakelijke pagina wordt ook zeer op prijs gesteld. En: geef de andere reageerders ook even een like, zo helpen we elkaar!

© 2015 – Hart en Ziel Marketing – Annie Massop – Alle rechten voorbehouden
Wil je dit artikel gebruiken in een nieuwsbrief, website of tijdschrift? Graag! MITS je de volgende informatie bij het artikel vermeldt met een werkende link naar de genoemde website:’Door Annie Massop van Hart en Ziel Marketing. Ga naar www.hartenzielmarketing.nl en vraag daar het gratis E-boekje ‘De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf’ aan.

 

Gratis boek 'De 5 geheimen van een bloeiend bedrijf'
Heb je er een hekel aan om achter klanten aan te jagen en jezelf op te dringen? Ontdek hoe de klanten vanzelf naar jou toekomen door je intuïtie en sociale media in te zetten (pdf)
Je gegevens zijn veilig bij mij. Ik heb net zo'n hekel aan spam als jij.

Comment Section

25 reacties op “3 manieren voor meer likes op je Facebook pagina





Door Annie Massop op 3 februari 2016

Dag Charlotte, graag gedaan! Jouw pagina heb ik ook geliked!



Door Roelie van Guldener op 30 november 2015

Dag Anne,
Ik lees en waardeer (bijna) al je artikelen. Ik kan er vaak wat mee. Ook heb ik een aantal E-books van je.
Interessant. Jouw facebookpagina heb ik geliked. Mijn facebookpagina is http://www.facebook.com/roeliecoach4you2
Vriendelijke groet en dank alvast voor het liken.


Door Annie Massop op 3 december 2015

Hallo Roelie, dank voor de complimenten! Ik heb je geliked!




Door nicole op 17 september 2015

Wat fijn om deze positieve en vooral nuttige tips en berichten te lezen! Bedankt!
Zal de bovenstaande pagina’s ook even een like te geven :)
Groetjes Nicole







Door Annie Massop op 5 augustus 2015

Graag gedaan Yolande. Heb je pagina een like gegeven.





Door Eva Groslot op 5 juli 2015

Ik heb dan nog wel niet precies mijn specifieke doelgroep in kaart gebracht maar ben vandaag wel over de drempel gestapt en heb mijn eerste blog geschreven op mijn website. Morgen ga ik mijn vrienden uitnodigen om mijn FB pagina te liken in combinatie met een bericht over mijn eerste blog. Nu nog mijn zakelijke pagina in mijn persoonlijk profiel zetten. Alweer een goede tip!

https://www.facebook.com/eva.groslot

Mijn like heb je al ;-)


Door Annie Massop op 9 juli 2015

Goed zeg! Had al op je blog gereageerd, nu heb je ook een like voor je zakelijke pagina!




Door Rooz op 3 juli 2015

Dank je wel Annie. Dit is precies wat ik wilde weten.
Succes!
Rooz Steenks
Resight, Praktijk voor rouw en de psychosomatiek van kanker


Plaats een reactie


*